کد خبر: ۱۲۷۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

تشکیل صف برداشت یارانه نقدی در مقابل خودپردازها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با قابل برداشت شدن یارانه‌های نقدی در روز جاری، از اولین ساعات روز صف‌های طولانی برای برداشت مبالغ یارانه از حساب‌ها در مقابل خودپردازهای بانکی تشکیل شده است.

این در حالی است که صف‌های تشکیل شده در مقابل خودپردازهای بانک‌های دولتی بیش از بانک‌های خصوصی به چشم می‌خورد، در عین حال باجه‌های بانک‌های دولتی با ازدحام جمعیت به ویژه در مناطق شلوغ و پرجمعیت مواجه هستند.

با وجود تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی بانک‌ها برای پرداخت یارانه نقدی مرحله چهارم و دستور بانک مرکزی برای آماده‌باش نظام بانکی برای اجرای آن در روز یک‌شنبه اول خردادماه، مردم بازهم با مشکلاتی در دریافت یارانه‌ها مواجه شده‌اند.

بانک مرکزی به بانک‌ها برای تامین اسکناس مورد نیاز، افزایش ساعت کار بانک‌ها به صورت فوق‌العاده، تمهیدات از نظر سرویس‌دهی خودپردازها و سایر سیستم‌های الکترونیکی و غیره از چند روز پیش دستوراتی را صادر کرده بود.

براین اساس بسیاری از بانک‌ها برای ارائه سرویس بهتر به مشتریان ساعت کاری خود را در روز جاری به صورت فوق‌العاده افزایش داده‌اند. بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که مشکلی از لحاظ تامین نقدینگی مورد نیاز مردم ندارد.

پرداخت یارانه‌های نقدی همزمان با برداشت حقوق، منجر به افزایش ازدحام در مقابل بانک‌ها و خودپردازهای بانکی شده است، برخی از خودپردازها نیز از ارائه سرویس به مشتریان دیگر بانک‌ها خودداری می‌کنند و فقط به مشتریان دارنده کارت بانک خود سرویس ارائه میدهند.

همزمان شدن برداشت یارانه‌های نقدی با واریز حقوق، در حالی مشکلات نظام بانکی و مردم را در این بحث افزایش می‌دهد که مهران شریفی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی پیشنهاد کرده است که مبالغ یارانه‌های نقدی برای مقارن نشدن با پرداخت حقوق کارمندان و غیره در پایان ماه، در مقطع زمانی بین دهم تا بیستم هر ماه به حساب‌ها واریز شود، زیرا در این مقطع زمانی حجم تراکنش بانک‌ها پائین است و تراکیفی ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دلایل اینکه هنوز این موضوع مد نظر قرار نگرفته است را نمی‌دانم، افزوده است: سازمان یا نهاد مسئول در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند و اگر یارانه‌های نقدی در این مقطع زمانی پرداخت شود با کیفیت مطلوب‌تری در سرویس دهی همراه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین