کد خبر: ۱۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت خبر داد:

آمادگی مجدد ایران برای تجهیز ارتش لبنان

آمادگی خود را برای مقابله با غده سرطانی اسرائیل حفظ می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تاکید بر حمایت کشورمان از حقوق ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان به ویژه ملت فلسطین بار دیگر آمادگی ایران برای کمک به تجهیز ارتش لبنان را مورد تاکید قرار داد. 

به گزارش شبکه المنار، "غضنفر رکن آبادی" در دیدار با "عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان گفت: ما از تمام صاحبان حق در سراسر جهان حمایت می کنیم و تا زمانی که مسائلی مانند اشغال فلسطین و نقض حریم هوایی لبنان وجود دارد ما آمادگی خود را برای مقابله با غده سرطانی اسرائیل حفظ می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان برای دفاع از این کشور در برابر تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی افزود: این موضوع از سوی مقامات لبنانی تحت بررسی است.

رکن آبادی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: همانطور که همه می‌دانند اوضاع سوریه رو به بهبودی است هم اکنون همدلی میان مسئولان و مردم وجود دارد و همه بر انجام اصلاحات تاکید دارند.

خاطر نشان می شود در پی تهدیدهای واشنگتن برای اعمال فشار به بیروت که پس از درگیریهای مرزی بین ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی صورت گرفت، ایران آمادگی خود را برای همکاری نظامی و تقویت ارتش لبنان در مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها اعلام کرده بود که یک روزنامه صهیونیستی از نگرانی آمریکا از پیشنهاد تهران برای تقویت توان دفاعی لبنان در برابر تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها پرده برداشته بود.

آمریکا سال‌هاست که با تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مدرن- البته با حفظ برتری نظامی رژیم اشغال‌گر قدس و با گرفتن تضمین از اینکه سلاحهایی که به ارتش لبنان می‌دهد هرگز علیه این رژیم متجاوز به کار گرفته نشود- به دنبال مقابله با قدرت حزب‌الله است، اما موفقیت‌های حزب الله در عرصه سیاسی و همراهی دولت لبنان با مقاومت این کشور، تلاش‌های چندین ساله واشنگتن را نقش بر آب کرده است.

این در حالی است که فرمانده ارتش لبنان بنا به دعوت مقامات نظامی آمریکا روز دوشنبه 18 مهرماه راهی این کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین