کد خبر: ۱۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷

سارکوزی در آستانه شکست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از استاندارد، در حالی که رسانه های فرانسوی از انتشار نتایج اولیه انتخابات این کشور منع شده اند، رسانه های بلژیکی از پیشی گرفتن اولاند نسبت به سارکوزی خبر می دهند.

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی همچنان ادامه دارد که گزارش برخی رسانه ها از پیشی گرفتن نامزد سوسیالیستها از رئیس جمهوری کنونی این کشور حکایت دارد.

بر اساس گزارش رادیو RTBF و روزنامه "لو سوار" چاپ بلژیک "فرانسوا اولاند" در بیشتر حوزه های انتخاباتی موفق به کسب آرای بیشتری نسبت به "نیکلا سارکوزی" شده است.

این در حالی است که در فرانسه تا پیش از ساعت 20 نهادهای اجرایی و رسانه ها حق انتشار آمار و ارقامی در زمینه انتخابات امروز این کشور ندارند.

بر این اساس، اولاند در حوزه انتخاباتی گوادلوپ موفق به کسب 71.9 آرا شده است. در انتخابات سال 2007 نیز "سگولن رویال" نامزد سوسیالیستها موفق به کسب 51 درصد آرا شد.

به گزارش مهر،گفتنی است دور دوم انتخابات فرانسه خارج از این کشور ظهر شنبه با گشایش حوزه های رای گیری "سن پییر" و "میکولون"، "گوادلوپ"، " سنت مارتین"، "سنت بارسلمی"، "گویان"، "مارتینیک و پولینزی"، "والیس"، "پوتونا"، "نوول کالدونی" و در قاره آمریکا آغاز شد و قرار است نتایج آن تا ساعت 22:30 امشب اعلام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین