کد خبر: ۱۵۹۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

احمدی‌نژاد: بعيد است بين ايران و آمريكا درگيری پيش بيايد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با شبكه تلويزيوني فونيكس چين در پاسخ به اين سوال كه يكي از مقامات آمريكايي ، مدعي شده بود كه ايالات متحده ، طرح كاملي براي حمله به ايران دارد كه در صورت نياز آن را عملياتي خواهد كرد، واكنش ايران به اين مساله چيست؟ گفت: ملت ايران ملتي بزرگ و برخوردار از تاريخي پر افتخار و همواره آماده دفاع از خود است ؛ ملت ايران مي خواهد با عزت زندگي كند و اگر چه بعيد مي دانم كه بين ايران و آمريكا درگيريي پيش بيايد اما بزرگي و قدرت ملت ايران نيز بر هيچ كس پوشيده نيست . 

به گزارش آفتاب به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درباره مساله هسته اي كشورمان و اينكه سخت ترين و پيچيده ترين مساله اين پرونده از نظر ايران چيست؟ تصريح كرد: مخالفت غربي ها با بهره گيري ايران از انرژي صلح آميز هسته اي ، سياسي بوده و برآمده از مخالفت آنها با استقلال و پيشرفت ملت هاي مستقل است،مشكل آنها بمب نيست چرا كه كشورهاي غربي به اعتراف خود هزاران بمب اتم در اختيار دارند كه مي تواند بارها كره زمين را به طور كامل متلاشي كند و رژيم صهيونيستي نيز به اعتراف خود250 بمب هسته اي دارد.

وي اظهار داشت : موضع جمهوري اسلامي ايران در اين باره كاملا روشن است؛ همه فعاليت هاي هسته اي ايران زير نظر آژانس بوده و هر اتفاقي در اين عرصه توسط دوربين هاي آژانس ضبط و ثبت مي شود و مشكل اصلي در برخورد سياسي قدرت هاي حاكم بر مراكز قدرت در جهان با ايران است.

وي با طرح اين سوال كه آيا مشكل كشورهاي غربي در موضوع پرونده هسته اي ايران ساخت بمب اتم است؟ خاطر نشان كرد: كشورهاي غربي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ، زماني كه يك ديكتاتور وابسته به آنان در ايران حاكم بود با وي رابطه بسيار خوبي داشته ، شش قرارداد اتمي با او امضا كرده و نيروگاه و مواد هسته اي در اختيار او قرارداده بودند اما زماني كه ملت ايران آن فرد را از حكومت كنار زدند و از روزي كه اين ملت آزاد شده و اراده كرد مستقل زندگي كند ، مخالفت هاي مستكبران با اين مردم آغاز شد.

احمدی‌نژاد با تاكيد بر اينكه مستكبران هيچ گاه علت اصلي مخالفت خود با پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه انرژي هسته اي را آشكار نخواهند كرد ، افزود: ايران به روند گفتگوها و مذاكرات و تلاش براي اثبات حقوق هسته اي خود ادامه داده و با ارائه پيشنهادات سازنده، براي اثبات حقوق هسته اي خود تلاش مي كند.

احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه سران جمهوري اسلامي ايران بر اين نكته تاكيد دارند كه دين اسلام اجازه ساخت سلاح هسته اي را به اين كشور نمي دهد، اما غربي ها اين استدلال را نمي پذيرند ، آيا به آنها حق مي دهيد ؟ گفت : كساني كه 400 سال استعمارگري و برده داري را در كارنامه خود دارند، دو جنگ جهاني به راه انداخته اند و امروز هر جا كه جنگي جريان دارد آنها حضور دارند و فقر گسترده و فراگير در بسياري مناطق جهان حاصل عملكرد آنهاست ، آيا حقي براي اظهار نظر در مورد حق و حقوق ديگران و مداخله در امور آنان دارند؟

وي با بيان اينكه سلطه طلبان بين المللي به دنبال احياء دوره استعمارند اما به شكل مدرن و با نقابي جديد، افزود : ‌مستكبران در مسير تحقق اين هدف پيشرفت ملت هايي مثل ايران و چين را مانعي بر سر راه خود مي دانند و از همين رو حتي اگر موضوع هسته اي ايران بهانه قرار نگيرد ، بهانه ديگري مي يابند و شاهد آن نيز اين است كه وقتي مستكبران در سالهاي ابتدايي پس از پيروزي انقلاب اسلامي صدام حسين را وادار به حمله به ايران كردند به هيچ وجه پرونده و فعاليت هاي هسته اي ايران موضوعيت نداشت اما آنان به صورت همه جانبه از تهاجم نظامي خسارت بار رژيم بعث به ايران حمايت كردند و اين دليلي جز مخالفت با اراده ملت ها براي مستقل زندگي كردن ندارد .

احمدی‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران با نظم ناعادلانه حاكم بر جهان كه صرفاً به نفع آمريكا و دوستان اوست مخالف بوده و آن را عامل همه بدبختي هاي جامعه بشري مي داند ، اظهار داشت : اين نظم بايد با اتكاء به انديشه ، فرهنگ و اراده ملت ها تغيير كند و نيت ما مبني بر جايگزيني نظمي عادلانه، به جاي نظم فعلي آن نيست كه با جنگ و تهديد چنين هدفي را به پيش ببريم بلكه منطق و انديشه بستري است كه ملت ايران تحقق اين هدف را در دامن آن دنبال مي كند.

احمدي نژاد با تصريح به اينكه دين و اعتقادات ما اجازه تهديد ، توهين و درگيري با ديگر ملت ها را براي پيشبرد اهدافمان نمي دهد ، خاطر نشان كرد : از آنجا كه مستكبران دين ندارند اين حرفها را نمي فهمند؛ دين آنان قدرت و ثروت است كه پيشبرد اهداف و تامين منافعشان را به هر قيمتي، حتي به قيمت كشتار مردم بيگانه توجيه مي كند و شما خود در چين، سالهاي طولاني با يكي از مصاديق اين موضوع يعني استعمار انگليس درگير بوديد كه قصد داشتند بر اين ملت مسلط شده و همه ثروتش را غارت كنند. 

وی گفت : آنچه در اعتقادات ملت ايران مورد تاكيد قرار گرفته روش و منش خدمت ، احترام و عدالت براي ملت ها و تلاش براي ريشه كني فقر ، تبعيض و جنگ در همه دنيا و براي همه ملت هاست و شادي خود را در تلخكامي ديگران و كسب ثروت براي خود را در تحميل فقر به ديگران تعريف نكرده ايم .

وي وضعيت كشورهاي قاره آفريقا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت :‌ سلطه گران غربي تمام ثروت ملت هاي آفريقايي را غارت كرده و فقر فراگير و شديد را به آنها تحميل نموده اند اما ما ملت هاي شرقي با اين خوي و خصلت ها ، نسبتي نداريم و منطق ما با منطق كساني كه مي خواهند همه مسائل را با زور اسلحه حل و فصل كنند، متفاوت است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه در 6 سال گذشته نشانه هايي از سوي جمهوري اسلامي ايران براي برقراري روابط با ايالات متحده آمريكا مشاهده شده كه به نتيجه نرسيده ، در صورت انتخاب فرد ديگري در دوره آتي انتخابات رياست جمهوري آمريكا ايران چه انتظاري از وي خواهد داشت ؟ گفت : جمهوري اسلامي ايران همواره از گفتگو درباره مسائل مختلف بين المللي با كشورهاي مختلف از جمله آمريكا استقبال كرده اما در عين حال تاكيد داشته است كه اين گفتگو ها بايد در فضايي عادلانه و ضمن احترام به حقوق متقابل ملت ها صورت گيرد .
احمدي نژاد افزود : زماني كه اين بحث از سوي ايران مطرح شد ، آمريكايي ها از آن استقبال نكردند و معتقدم عناصر پشت پرده تصميم گير براي دولت آمريكا فعلاً تصميمي براي تغيير در عرصه رياست جمهوري اين كشور در انتخابات آتي ندارند .

وي در پاسخ به اين سوال كه عناصر پشت پرده در عرصه سياست ايالات متحده كه از آنها نام برديد، چه كساني هستند؟ تصريح كرد : اينان همان كساني هستند كه ايالات متحده را اداره كرده و اداره مراكز قدرت و ثروت دنيا در اختيار آنان است .

احمدی‌نژاد اضافه كرد: اگر چه در ظاهر در عرصه سياسي آمريكا دو حزب دمكرات و جمهوري خواه ، صحنه گردانان سياست هستند و با يكديگر رقابت مي كنند ، اما مديران اصلي ، صحنه سياست و قدرت در آمريكا افراد ديگري هستند.

احمدي نژاد سازمان "ايپك" را يكي از مصاديق اظهارات خود درباره عناصر تصميم ساز پشت پرده در سياست ايالات متحده نام برد و گفت : همه روساي جمهور آمريكا در حالي كه به طور طبيعي در قبال جمعيت 300 ميليوني اين كشور متعهد هستند، بايد در نشست اين سازمان حضور يافته و در مقابل اقليتي ناشناخته اداي سوگند كرده و متعهد به رعايت منافع آنها شوند. حال مي توان فهميد كه در آمريكا واقعاً چه كسي حاكم است ؛ رييس جمهور يا اعضاي سازمان ايپك ؟

وي در پاسخ به اين سوال كه فشارها از ناحيه كشورهاي غربي به ايران هر روز در حال افزايش است و شما با چه حالت قلبي با اين مواضع از سوي غربي ها مواجه مي شويد؟ اظهار داشت : ما يك ملت هستيم ، ملتي چند هزار ساله كه مثل برخي ملت ها از صد يا دويست سال پيش به وجود نيامده ايم .

احمدی‌نژاد ادامه داد: ايران و چين كشورهايي هستند كه از سوابق چندين هزارساله تمدني برخوردار بوده و حوادث بزرگ و كوچك زيادي را در طول تاريخ پرافتخار خود پشت سر گذاشته اند و يقيناً رويدادهاي جاري را نيز با سرافرازي پشت سر خواهند گذاشت ؛ من به آينده ايمان دارم چون به ملت ايران و خداي اين ملت ايمان دارم .

وي در پاسخ به اين سوال كه نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه اظهار داشته است كه طرح جديد وي براي حل مسائل سوريه فقط با كمك ايران و روسيه قابل اجراست ، نظر شما در اين رابطه چيست ؟ گفت : جمهوري اسلامي ايران درباره سوريه دو حرف روشن دارد، اول اينكه اين حق همه ملت هاست كه از احترام ، عدالت ، آزادي و حق تعيين سرنوشت برخوردار باشند و دوم اينكه احقاق اين حق و استيفاي آن بايد با روش هاي مسالمت آميز و از آن مهمتر بدون دخالت خارجي صورت گيرد ، چرا كه دخالت هاي خارجي نقطه مقابل آرامش ، ثبات و احقاق حقوق ملت هاست .

احمدي نژاد با اشاره به اينكه هر گاه و هر جا كه ناتو براي حل مشكلي وارد عمل شده وضع بدتر از سابق شده است ، افزود : ملت سوريه ملتي رشيد و بزرگ است كه بايد به او كمك كرد تا در فضاي دوستانه و با مشاركت مردم خود اين كشور مسائلش را حل كند و اگر اصلاحاتي بايد انجام شود كه لازم هم هست، بايد در فضايي آرام و بدون تنش آفريني بيگانگان باشد در حالي كه منافع بيگانگاني كه امروز در امور داخلي سوريه دخالت مي كنند در دل درگيري و تفرقه نهفته است .

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه ايران به عنوان عضو غير رسمي سازمان شانگهاي چه انتظاري از اين سازمان و اعضاي آن دارد ؟ اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران روابط خوب و رو به گسترشي با همه اعضاي سازمان شانگهاي دارد و تصميم گيري در مورد اين كه ايران به عنوان عضو رسمي اين سازمان پذيرفته شود يا نه فقط به عهده اعضا است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین