کد خبر: ۱۶۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

جولان زباله‌ها در معابر پایتخت! (تصاویر)

آفتاب‌‌نیوز : {$old_album_162467}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
تنها راه جريمه كردن است. اگر جريمه نباشد هيچكس مقررات راهنندگي را رعايت نمي كند. جريمه تنها راهكار براي تميز ماندن شهرها است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
سلام ، این بر میگردد به مشکلات فرهنگی که در بین بسیاری از ما ایرانیان وجوددارد . اگر به آموزه های دینمان توجه
کنیم ، که گفته نظافت جزئی از ایمان است ( النظافه من الایمان ) و اگربه فرهنگ ایرانی خود توجه کنیم ، تمیزی و نظافت در محور همه سفارشات اجتماعی و فردی است . پس بنابراین مقدار زیادی تقصیر رادیو و تلویزیون و مطبوعات است و همینطور کم کاری شهرداری ، که وضع اینطور است . اگر به هر مغازه ای ،اطلاعیه ای بدهند که تا شعاع مغازه بغلی و خانه بغلی ، اگر کثیف باشد ، جریمه دارد ، همه خود را جمع و جور می کنند و به فکر نظافت میافتند .
پس مسئولین شهرداری درنهایت مقصرند ، چون باید همکاری
و تبلیغات با همه رسانه ها داشته باشند و همینطور جریمه و
هشدار ، برای مغازه ها و فروشکاههای بزرگ .
مسئولی که ایمان و تخصص ندارد ، باید کنار گذاشته شود و
یا خودش ، کنار بکشد . چون حق مردم(حق الناس) به گردنش
است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
راستی پدیده جالبی که رو من اخیرا دقت کردم اینه که کارگرای ساختمونی یواشکی میان و گونی های نخاله ساختمان های در دست ساخت رو میزارن کنار سطلهای زباله! مسلما این به دستور کارفرمای اوناست تا دیگه پول کامیون برای تخلیه نخاله ندن و این هزینه رو بندازن به دوش من و شمای شهروند!
عحب ملتی هستیم مااااااا!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
با سلام ، متاسفانه دیدن اینطور تصاویر ، ناخودآگاه انسان را به یاد کسانی میاندازد که دارند سوأ استفاده می کنند و وظایفشان را انجام نمی دهند . شهرداری ها با قبول مسئولیت تمیزی شهرها و نظافت خیابانها ، باید انجام وظیفه نمایند و در عین حال وظیفه فرهنگی هم که دارند
این است که با تبلیغات درست دینی و بهداشتی در رادیو و تلویزیون و مطبوعات ، دید فرهنگی مردم را بالا ببرند . و با هشدارها و جریمه ها ، و بازرسی های سرزده ، به فروشگاههای بزرگ و مغازه ها ، اعمال وظیفه نمایند و مردم را هم به بهداشت و تمیزی تشویق کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
متاسفانه تهران در چند سال اخیر تبدیل شده به شهر زباله ها.
در هر خیابان و کوچه ای که راه می رویم شاهد این مناظر هستیم.
البته یک دلیل آن مهاجرتهای بی رویه ای است که در این چند سال افزایش یافته و ورود افرادی به تهران که کاملا با فرهنگ شهرنشینی در کلیه زمینه ها (از قبیل سوار شدن اتوبوس و مترو، صف ایستادن، انداختن زباله در سطل و نه در جوی آب یا هر جا که دم دستشان باشد و ....) بیگانه هستند.
قبلا بیرون گذاشتن زباله ساعت داشت و مامور شهرداری رأس ساعت زباله را می برد و ما تا این اندازه شاهد زباله در گوشه و کنار شهر نبودیم.
متاسفانه هیچ کس وظایفش را درست انجام نمی دهد.
اگرچه که مردم ما به لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارند، ولی صرفنظر از این مسئله، شهرداری هم وظایفی دارد و باید برای این مسئله چاره ای بیندیشد حتی اگر لازم باشد هر چند ساعت یکبار ماموران شهرداری در کوچه ها و خیابانها گشت بزنند و زباله ها را جمع کنند.
بهتر است از طریق تلویزیون و رسانه ها برای کودکان برنامه هایی در این زمینه ساخته شود تا حداقل از الان کودکان یاد بگیرند تا هر زمان که چیزی می خورند جای زباله ی آن روی زمین نیست بلکه سطل زباله است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین