کد خبر: ۱۶۸۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵

قربانی کوسه به کسب مدال در پارالمپیک لندن امیدوار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شناگر آفریقای جنوبی که سال 2006 در حمله کوسه یک پای خود را از دست داد امیدوار است در بازی های پارالمپیک 2012 لندن به مدال دست پیدا کند. 

به گزارش مهر، "آشمات هسیم" 30 ساله گفت به سختی تمرین کرده تا در ماده 100 متر پروانه و 400 متر آزاد به مدال دست پیدا کند.

وی در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: من جزو سه نفر برتر این ماده در جهان هستم. در سال 2006 و زمانی که در آب‌های ساحلی "مویینزبرگ" تمرین می کردم یک کوسه سفید چهار و نیم متری به داخل خلیج آمد و به سمت برادرم رفت. خب، من به عنوان برادر بزرگ تر به یاری برادر کوچک تر شتافتم.

هسیم گفت کوسه با دیدن وی از تعقیب طارق 17 ساله دست کشید و به طرف او که در آن زمان 24 ساله بود، آمد.

این شناگر در ادامه گفت: من ماندم و کوسه. به گارد ساحلی گفتم برادرم را بیرون بکشند. تنها چیزی که بعد از آن فهمیدم این بود که کوسه قسمت پایین پای راستم را به آرواره گرفت و مرا حدود پنجاه متر به زیر آب برد. من حتی صدای شکسته شدن استخوان پایم را شنیدم. پس از آن خودم را به سطح آب رساندم.

وی افزود: مهم ترین چیز نجات زندگی برادرم بود. از دست دادن یک پا اهمیت چندانی ندارد. از آن زمان به بعد اتفاقات خوبی برای من رخ داده است. امروز من یک ورزشکار پارالمپیکی هستم.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 29 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 19 شهریور) در لندن برگزار خواهد شد. بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان در این بازی ها شرکت خواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین