کد خبر: ۱۸۱۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

دانش‌جعفری: ارز وسیله پس‌انداز مردم شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داوود دانش‌جعفری با اشاره به برخی از حوزه‌هایی که می‌تواند ریسک بازار ارز را کاهش دهد، عنوان کرد: مقابله با تحریم‌ها، مدیریت واردات و صادرات هم‌چنین سیاست‌های پولی و مالی می‌تواند در کاهش آسیب‌پذیری این بازار بسیار موثر باشد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این‌که ارز در ایران به وسیله پس‌انداز مردم تبدیل شده است، گفت: با وجود این‌که تجارت خارجی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ اما ارز تنها ابزاری برای تجارت است، اما وقتی مردم به هر دلیلی برای خرید تقاضای بالایی دارند، مسوولین هم در چنین شرایطی نمی‌توانند بازار را آن‌طور که لازم است کنترل کنند. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وقتی مردم کاهش روز‌افزون ارزش پول ملی را حس می‌کنند، آنگاه دارایی ریالی خود را به دارایی ارزی تبدیل کرده و عمدتا در خانه نگهداری می‌کنند که در این شرایط هیچ اقتصادی نمی‌تواند پایدار بماند. 

دانش‌جعفری تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که بی‌اعتمادی به وجود آمده در ذهن مردم نسبت به آینده بازار از بین برود تا با اطمینان از این‌که اتفاق خاصی در بازار نخواهد افتاد دیگر دلار برای پس‌انداز تقاضا نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Mongolia
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
چرا كه نه ، وقتي سخنرانيهاي مسئولان شبيه پيغام رساني غير مستقيم براي عده اي كار بلد است چرا اينطور نباشد ،مثلا وقتي مسئولي مي گويد امسال مسكن گران نمي شود يعني حواس جمع ها بخريد كه در حال گران شدن است . ولي خود من بخاطر مصالح كشور يك دلار هم نخريده ام و در شاهد ذوب شدن اندك سرمايه خود هستم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین