کد خبر: ۲۰۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

فارس مقام نخست زلزله در کشور را دارد

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه حوادث کوهستانی در فارس بسیار به چشم می‌خورد، در نظر داریم با احداث دو پایگاه امدادی در شهرستان‌های فیروزآباد و استهبان شمار پایگاه‌های امداد و نجات کوهستانی را به 9 پایگاه برسانیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: در سال گذشته این استان با 555 بار لرزش مقام نخست زلزله را در کشور به خود اختصاص داد و در سال‌های متمادی از نظر فراوانی و بزرگی زمین‌لرزه در ردیف‌های اول تا سوم بوده است.

محمدرضا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فارس با احتساب این تعداد زمین‌لرزه، جزو استان‌های رکورددار ثبت وقایع لرزه‌نگاری کشور بوده است.

وی در مورد ارائه خدمات امداد و نجات خاطرنشان کرد: در حال حاضر فارس دارای 22 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری و هفت پایگاه امداد و نجات کوهستانی است که چهار پایگاه امداد جاده‌ای دیگر در سال جاری در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های استهبان، خرامه، فراشبند و مهر احداث می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه حوادث کوهستانی در فارس بسیار به چشم می‌خورد، در نظر داریم با احداث دو پایگاه امدادی در شهرستان‌های فیروزآباد و استهبان شمار پایگاه‌های امداد و نجات کوهستانی را به 9 پایگاه برسانیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه افزایش پایگاه‌های امداد و نجات زمستانه، تابستانه، کوهستانی و نوروزی جزو پایگاه‌های موقت محسوب می‌شوند، افزود: نوسازی تجهیزات و تقویت ناوگان امدادی در طول سال‌ها باعث شده میزان پاسخگویی جمعیت هلال احمر فارس به حوادث در مقایسه با سه سال گذشته رشد سه برابری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در شاخص تعداد عملیات نجات و رهاسازی نیز رشد 13 برابری داشته‌ایم و علاوه بر وجود 22 انبار امدادی در سطح فارس، دو انبار منطقه‌ای برای پشتیبانی امدادی حوادث جنوب و مرکز این استان در نظر گرفته شده که در سال جاری نیز تعداد آن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در مورد امداد هوایی متذکر شد: بعد از چند سال با استقرار بالگرد امداد و نجات روسی «ام 117» در فرودگاه شهید دستغیب شیراز به‌زودی آشیانه این بالگرد به عنوان سایت پروازی جمعیت فارس احداث می‌شود و همچنین در سال جاری برای منطقه‌ای کردن این سامانه و ارتقای سطح پوشش ارتباطات رادیویی نیز تلاش می‌شود.

ابراهیمی در پایان اذعان داشت: جذب، آموزش و سازماندهی 2 هزار امدادگر جدید برای پوشش هرچه بهتر حوادث و ارائه جامع خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان در سراسر این استان در دستور کار جمعیت هلال احمر فارس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین