کد خبر: ۲۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

انصاری: دولت نادیده گرفتن قانون را در هیچ سطحی نمی پذیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام‌ مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در اولین نشست معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی‌ کشور که در این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از عناصر‌کلیدی دولت یازدهم پارلمانی و فرزند مجلس بودند، گفت: تحقق این مهم می‌تواند نقطه عطفی میان دولت و مجلس باشد، زیرا دولت جایگاه و مقتضیات مجلس را کامل می‌شناسد و با آن آشنایی کامل دارد. رئیس‌جمهور و معاون اول و برخی از وزرا و دیگر معاونان سابقه چندین ساله در نمایندگی از مجلس را دارند که تمام این موارد می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در تعامل هر چه بهتر این دو قوه داشته باشد.

انصاری تصریح کرد: طبق تاکید رئیس‌جمهور، همکاری صمیمانه و به دور از هرگونه حاشیه و تعامل حداکثری با تمام قوا جزو برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس مرکز قانون‌گذاری بوده و دولت مجری مصوبات مجلس است، افزود: مجلس با تصویب قوانین و برنامه‌های توسعه و بودجه سالانه سطح دولت را مشخص می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به شدت خود را پایبند به قوانین می‌داند، گفت: دولت به هیچ وجه نادیده گرفتن قانون را در هر سطحی که باشد نمی‌پذیرد، زیرا اگر دولت قانونی را ناقص و ناصحیح بداند، باید با توجه به قانون و رعایت آن اصلاح قانون را از مجاری قانونی پیگیری کند.

انصاری در ادامه تاکید‌ کرد: دولت بسیار خوشحال خواهد بود‌ که نمایندگان مجلس نظارت قانونی خود را در رفتار و اجرای قوانین اعمال می‌کنند. طبق تاکیدات رئیس‌جمهور تمام معاونان پارلمانی باید در جهت هم‌افزایی و پیشبرد اهداف دولت پیش بروند چرا‌که در این میان وزرای دولت باید طبق برنامه ریزی خود حداقل یک روز خود را در مجلس حاضر شوند و به سوالات و پیشنهادات نمایندگان پاسخ دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین