کد خبر: ۲۱۲۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲

زمزمه گراني خودرو ها در بازار

آيا اولين افزايش قيمت خودروها محقق خواهد شد؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: برخي گمانه زني هاي از احتمال خروج شوراي رقابت از پروسه قيمت گذاري خودرو خبر مي دهد اين اتفاق قطعاً باعث ظهور نوع جديد قيمت گذاري خودرو خواهد شد كه بواسطه آن نتيجه اي جز فروش بر اساس حاشيه بازار را در پي نخواهد داشت.

اين نوع قيمت گذاري كه از ديرباز آرزوي خودروسازان بوده است تنها در مدت كوتاهي از سال ۹۱ براي اين صنعت محقق شد و طي اين مدت كوتاه با توجه به عدم دستيابي اين صنعت به نتايج مورد نظر هنوز اجراي آن در ايران مورد تائيد يا تكذيب كارشناسان قرار نگرفته است.

قيمت گذاري بر اساس حاشيه بازار از جمله اقداماتي است كه در كشورهاي ديگر نقش تعيين كننده اي در افزايش يا كاهش قيمت خودرو داشته و به نوعي تحركات مصرف كننده در بازار است كه ميزان قيمت يك خودرو را مشخص خواهد كرد و اين معناي قانون عرضه و تقاضاست كه بر اساس اصول اقتصاد نقطه قيمت را مشخص مي كند .

با توجه به اين موضوع نيز مي توان در نظر داشت كه حاشيه بازار بصورت مقطعي باعث افزايش قيمت خودرو خواهد شد از اين رو هفته هاي آينده بازار خودرو مي تواند از پر جنب و جوش ترين بازارهاي خودرو در سال جاري محسوب شود چرا كه بسياري از فعالان معتقدند تقاضا براي خريد خودرو هم از سوي مصرف كننده در انتظار كاهش قيمت بوده است و نتيجه اي برعكس را دريافته است، افزايش خواهد يافت ، اين امر با توجه به عدم امكان عرضه از سوي خودروسازان و با كمبود زمينه خودرو در بازار بعيد نيست افزايش قيمت مضاعفي را در بازار ايجاد نمايد .

از اين رو پيشنهاد مي شود اگر قصد خريد خودرو را داريد اين روزها بهترين زمان براي خريد است چرا كه به باور فعالان آرامش كنوني حاكم بر بازار خودرو به تعبيري آرامش قبل از طوفان خواهد بود و افزايش قيمت خودروهاي داخلي آنچنان كه امروز به چشم مي آيد دور از ذهن نيست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین