کد خبر: ۲۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

جنگنده هاي ارتش نيجريه مواضع گروه بوكوحرام را بمباران كردند

يك سخنگوي ارتش نيجريه اعلام كرد كه جنگنده هاي ارتش اين كشور كمپ هاي متعلق به شبه نظاميان بوكوحرام را در شمال شرق اين كشور در پاسخ به حملات اين گروه در اين منطقه از جمله كشتار دانشجويان بمباران كردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاري رويترز، شبه نظاميان گروه بوكوحرام مظنون به انجام حمله چند روز گذشته در ايالت يوب بودند جايي كه در يك حمله شبانه اين شبه نظاميان ۴۱ تن را شبانه به دنبال تيراندازي در يك خوابگاه دانشجويي كشتند. 

فعاليت گروه بوكوحرام در نيجريه به خطرناك ترين تهديد امنيتي براي اين كشور تبديل شده است و مقامات اين كشور مدتهاست تدابير جدي ضد تروريستي براي مقابله با حملات تروريستي اين گروه اتخاذ كرده اند. 

در همين حال سخنگوي ارتش نيجريه اعلام كرد: ما از چندين جنگنده براي هدف قرار دادن مواضع اعضاي گروه بوكوحرام استفاده كرديم. در اين حمله شمار زيادي از شبه نظاميان اين گروه كشته شدند. 

اين سخنگو خاطر نشان كرد كه پليس ۱۵ تن را در ارتباط با حمله اخير در يك خوايگاه دانشجويي در شمال شرق نيجريه دستگير كرده است. 

اعضاي گروه بوكوحرام در ماه هاي اخير چندين مدرسه و دانشگاه را در نيجريه هدف قرار داده اند كه از جمله اين حملات مي توان به حمله اي در منطقه پوتيسكوم اشاره كرد كه در آن ۲۷ دانش آموز كشته شدند. 

به گزارش ایرنا، از زمان وقوع اين حمله، مقامات نيجريه دستور داده اند تا تدابير شديد امنيتي در اطراف مدارس و مراكز آموزشي براي جلوگيري از حملات شبه نظاميان بوكوحرام اتخاذ شود. گودلاك جاناتان رئيس جمهوري نيجريه در ماه مه در سه ايالت شمال شرق اين كشور حالت فوق العاده اعلام كرده و دستور آغاز عمليات نظامي گسترده براي از بين بردن شبه نظاميان اين گروه را صادر كرد. 

به دنبال اين عمليات ها شبه نظاميان بوكوحرام از شهرهاي مختلف گريخته اند و برخي به مناطق شمال شرق نيجريه فرار كرده اند. 

از زمان آغاز فعاليت گروه بوكوحرام در نيجريه از سال ۲۰۰۹ تاكنون هزاران تن در خشونتهاي اين گروه كشته شده اند اين در حالي است كه برخي از كشورهاي غربي نسبت به فعاليت گروه بوكوحرام در نيجريه و احتمال گسترش فعاليت اين گروه در قاره آفريقا هشدار داده اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین