کد خبر: ۲۱۳۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

قاضي ارشد اندونزيايي به جرم فساد مالي بازداشت شد

بازرسان مبارزه با فساد مالي اندونزي يكي از قضات دادگاه قانون اساسي اين كشور را به اتهام رشوه گيري بازداشت كردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از شبكه خبر آسيا، اين قاضي ارشد اندونزيايي در جريان رسيدگي به پرونده مربوط به برگزاري انتخابات محلي در جزيره برونئو اين تخلف را مرتكب شد. 

دادگاه قانون اساسي اندونزي پرونده مربوط به برگزاري انتخابات محلي در جزيره برونئو را چهارم سپتامبر - ۱۳ شهريور - مورد رسيدگي قرار داد.       

سخنگوي كميسيون مبارزه با فساد مالي اندونزي نام اين قاضي را عقيل مختار عنوان كرد و گفت: پليس، وي را در خانه خود در جاكارتا دقايقي پس از دريافت مبلغ رشوه به ميزان بيش از ۲۵۰ هزار دلار كه توسط يك تاجر و يك قانونگذار به او داده شد، بازداشت كرد. 

جوهان بودي به نام تاجري كه در اين فساد دست داشته است، اشاره اي نكرد، اما گفت: قانونگذاري كه در موضوع پرداخت رشوه به اين قاضي ارشد اندونزيايي نقش داشته از حزب گل كار بوده است. 

سوسيلو بامبانگ يودهويونر رييس جمهوري اندونزي در واكنش به دستگيري اين قاضي گفت: من نيز چون مردم اندونزي از اين اتفاق عصباني هستم و از شنيدن خبر آن شوكه شدم. 

رييس جمهوري اندونزي گفت: دادگاه قانون اساسي اندونزي جايگاه مهمي دارد و قضات آن بايد از فرهيختگان اين كشور باشند و هر تصميم آنها تبعات بسياري در پي خواهد داشت. 

فساد مالي در اندونزي گسترده است، هر سال، گزارش هاي فراواني از فساد مالي افراد وابسته به دولت منتشر مي شود، اين فسادها و گزارش هاي منتشر شده، چالش هايي را براي دولت در برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۴ ميلادي در اندونزي ايجاد كرده است. 

انتخابات رياست جمهوري اندونزي قرار است روز نهم جولاي سال آينده ميلادي (۱۸ تيرماه سال ۹۳) برگزار شود. 

به گزارش رسانه ها، سوسيلو بامبانگ يودهويونو كه در سال ۲۰۰۹ با وعده مبارزه با فساد مالي بر رقباي خود پيروز شد، تاكنون در مبارزه با آنچه به آن وعده داده، موفقيت چنداني بدست نياورده است. 

اندونزي در آخرين گزارش بين المللي مربوط به كشورهايي كه داراي كمترين فساد مالي هستند، از ميان ۱۷۶ كشور جهان در رتبه ۱۱۸ قرار دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین