کد خبر: ۲۱۳۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸

ديدار استاد فرشچيان با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني /تصاویر

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار صميمي با استاد فرشچيان، هنر را زبان ظريف انسان‌ها براي ايجاد ارتباط با لطافت‌هاي الهي در آفرينش دانست و گفت: نقاشي، به‌ويژه مينياتور كه نقشي ظريف و كوچك از طبيعت است، سابقه‌اي درخشان در تاريخ و فرهنگ ايران دارد و وجود استادان و درخشش آنان در دنيا، نشان از پيشاهنگي هنر ايرانيست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تحسين كارهاي هنري استاد فرشچيان، به آخرين كار ايشان، يعني «تابلوي معراج» اشاره كرد و گفت: از طريق رسانه‌ها پيگير كارهاي جديد شما هستم و «معراج» به عنوان يكي از باورهاي ديني و اعجاز وجودي پيامبر اسلام قابل تحسين است.

به گزارش آفتاب ، ايشان در پاسخ به پيشنهاد استاد فرشچيان مبني بر ايجاد دانشگاه هنرهاي اسلامي و ايراني گفت: طرح خوبي است و دانشگاه آزاد اسلامي هم آمادگي و هم امكانات همكاري را دارد، چون نگاه دانشگاهي به هنر مي‌تواند علاوه بر علاقمندان عمومي جامعه، با قابليت‌هاي خاص نيز به قابليت‌هاي آن بپردازد.

در اين ديدار استاد فرشچيان، از اشتياق خويش براي ديدار با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت و تأكيد كرد: از توجه شما به مسائل هنري زياد شنيده بودم و امروز در دفتر شما ديدم كه چگونه از آثار ارزشمند استاد بهزاد نگهداري مي‌نماييد.

وي درباره طرح ايجاد دانشگاه هنرهاي اسلامي و ايراني گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اين كار مي‌تواند به مجموعه اطلاعات هنري اسلام و ايران جامعيت علمي ببخشد.

لازم به ذكر است كه استاد فرشچيان از تابلوهاي متعدد نقاشي و مينياتور كه در قسمت‌هاي مختلف مجموعه دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام بكار رفته، بازديد كرد.









بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین