کد خبر: ۲۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶

زنجبیل درد عضلات را بعد از ورزش کاهش می‌دهد

محققان دانشگاه جورجیا با بررسی افرادی که هر روز ورزش می‌کردند دریافتند که استفاده روزانه از زنجبیل باعث کاهش 20 درصدی درد عضلات می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طی قرن‌های متمادی از ریشه گیاه زنجبیل به عنوان درمان گیاهی سنتی برای سرماخوردگی و درد معده استفاده می‌شد،‌ اخیرا محققان دانشگاه جورجیا دریافته‌اند که زنجبیل باعث کاهش درد ماهیچه‌ها بعد از ورزش نیز می‌شود.

پاتریک اوکنور ، از دانشکده "حرکت شناسی" دانشگاه جورجیا می‌گوید: از آنجایی که زنجبیل خاصیت ضد التهاب دارد می‌تواند باعث کم شدن درد عضلات بعد از ورزش شود. البته این تصور هم وجود دارد که پختن و گرم کردن زنجبیل باعث افزایش خاصیت ضد درد بودن آن می‌شود.

اوکنور در تحقیقات خود به مدت 11 روز خاصیت زنجبیل خام و پخته را بر درد عضلات مورد بررسی قرار داد.

در این مطالعات 34 تا 40 داوطلب از زنجبیل خام و پخته در 11 روز متوالی استفاده کردند. آنها در این مدت وزنه‌های سنگین زدند.

بعد از سه روز تمرین التهاب و درد در عضلات این افراد ایجاد شد. مطالعات نشان داد که استفاده روزانه از زنجبیل درد ناشی از ورزش را تا 20 درصد کاهش می‌دهد و پختن زنجبیل هیچ تاثیری بر روی میزان ضد درد بودن آن ندارد.

اوکنور می‌گوید: هزینه‌های اقتصادی و فردی که برای این دردها می‌شود زیاد است.

به گزارش ایسنا،درد عضلات یکی از شایع‌ترین دردها در ورزش است و هر راهی که بتواند این درد را کاهش دهد مورد استقبال ورزشکاران قرار می‌گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین