کد خبر: ۲۱۳۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

وزیر خارجه فرانسه: ملت ایران چون تغییر می خواست به روحانی رای داد

در صورتی که تاسیسات آب سنگین و تولید پلوتونیم اراک تکمیل شود، برچیدن آن بسیار سخت خواهد بود. این تاسیسات حدود یک سال دیگر تکمیل خواهد شد. تاسیسات فردو در عمق بسیار زیاد زمین قرار دارد اما هدف آن، صلح آمیز بیان می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تعامل جدی با پرونده هسته ای ایران شد.

 لوران فابیوس خواستار شفافیت در زمینه تاسیسات هسته ای ایران و تعامل جدی با تهران شد.

فابیوس در مصاحبه با شبکه ای تی لی فرانسه گفت: به استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در ایران و نه انرژی هسته ای نظامی بله می گوییم. ما از سال ها پیش در حال مذاکره با ایران برای شفافیت کامل درباره فعالیت هسته ای این کشور هستیم اما به نتیجه نرسیده ایم.

وی همچنین خواستار شفافیت درباره سایت غنی سازی فردو در نزدیک قم و تاسیسات آب سنگین اراک شد و گفت: در صورتی که تاسیسات آب سنگین و تولید پلوتونیم اراک تکمیل شود، برچیدن آن بسیار سخت خواهد بود. این تاسیسات حدود یک سال دیگر تکمیل خواهد شد. تاسیسات فردو در عمق بسیار زیاد زمین قرار دارد اما هدف آن، صلح آمیز بیان می شود.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: ملت ایران خواهان تغییر است به همین دلیل به روحانی رای داد اما کسی که رهبری را برعهده دارد آقای خامنه ای است. می خواهم بگویم در زمان فعلی سخنان تعاملی از سوی ایران بیان می شود و این برای ما مهم است ولی ما خواهان عملکرد هستیم.

فابیوس درباره امکان حمله نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران هم گفت: فکر می کنم اسرائیلی ها به دنبال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران نیستند. فکر می کنم چنین چیزی، یک فاجعه است.

به گزارش عصر ایران،وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: ما در جهانی زندگی می کنیم که دوستی در آن حکمفرما نیست. باید جدی باشیم. جنگجو نیستیم بلکه جدی هستیم و این مسئله درباره تعامل ما با سوریه، ایران یا هر کشور دیگری وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین