کد خبر: ۲۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶

افزایش ۱۱۷ درصدی واردات برنج به کشور

بنابر جداول گمرک در نیمه نخست سال جاری واردات برنج افزایش ۱۱۷ درصدی و واردات تلفن همراه ۲۵ درصد، سیگار ۴۰ درصد و پوشاک ۹۰ درصد کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۹ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۵ درصد کاهش داشته است. ۳ کشور عمده مبدأ واردات گوشی تلفن همراه امارات متحده عربی، جمهوری کره و منطقه آزاد چابهار است.

رشد ۱۱۷ درصدی واردات برنج
 در ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد دلار و ۲۸۹ میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۷۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۱۷ درصد رشد داشته است و عمده مبدأ واردات برنج کشورهای هند، امارات و ترکیه بوده است.

کاهش ۴۰ درصدی واردات سیگار
در نیمه اول سال جاری ۴ هزار و ۶۹۹ تن سیگار به ارزش ۳۷ میلیون و ۸۲ هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۴۰ درصد کاهش داشته و عمده مبدأ واردات سیگار شامل ترکیه، امارات متحده عربی و جمهوری کره است.

کاهش ۹۰ درصدی واردات پوشاک
به گزارش فارس، همچنین در مدت یاد شده ۱۵۰ تن انواع پوشاک به ارزش یک میلیون ۸۸ هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد کاهش وزنی و ۸۹ درصد کاهش ارزشی داشته است و سه کشور عمده مبدأ واردات انواع پوشاک شامل چین، امارات متحده عربی و ایتالیا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین