کد خبر: ۲۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

مرگ دختر دانشجو به نقطه ابهام رسید

معماي مرگ دختر دانشجو در خوابگاه دانشگاه علوم پزشكي همدان با تكذيب خبر قتل او در هاله‌يي از ابهام قرار گرفته است. در حالي كه رييس سازمان پزشكي قانوني استان همدان به خبرنگار «اعتماد» گفته است كه علت فوت هنوز در دست بررسي است و آزمايشات و نمونه‌برداري‌هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته، مركز اطلاع‌رساني پليس همدان خبر قتل را تكذيب كرده و در گفت‌وگو با «اعتماد» اعلام كرده كه دختر دانشجو خودكشي كرده است. جسد حلق‌آويز شده دانشجوي 20ساله رشته پرستاري دانشگاه علوم پزشكي همدان در حالي براي معاينات دقيق‌تر و كالبد شكافي بيشتر به دستور بازپرس پرونده به پزشكي قانوني فرستاده شده كه به گفته رييس پزشكي قانوني استان در معاينات اوليه اثري از ديگر كشي و وقوع يك جنايت به دست نيامده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اينكه اطلاع‌رساني پليس همدان به قطعيت ماجرا را خودكشي اعلام كرده با اين حال تاكيد كرده كه نظريه دقيق و كامل پزشكي قانوني درباره علت فوت تا 20 روز آينده تكميل و ارائه مي‌شود.

اين در حالي است كه گفته مي‌شود «سحر» از تخت خوابگاهي خود حلق‌آويز شده است. تاكنون خودكشي‌اي به ثبت نرسيده كه فرد از تخت خوابگاهي خودكشي كرده باشد زيرا هنگام فشار به مجاري تنفسي امكان دسترسي به تخت به صورت غريزي وجود دارد.

علت فوت دختر دانشجو را پيگيري مي‌كنيم


در واكنش به انتشار خبر مرگ مرموز دختر دانشجو در محل خوابگاهش حبيب‌اله موسوي بهار، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي همدان اعلام كرد كه تا حصول نتيجه نهايي مبني بر علت يابي فوت دختر دانشجو پيگير ماجرا خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان همدان، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي طي مصاحبه‌يي كه متن آن در اختيار روزنامه اعتماد قرار گرفته است جزييات بيشتري از ماجراي جسد حلق‌آويز شده دانشجوي ترم دوم رشته پرستاري را ارائه كرد. موسوي بهار درباره ماجرايي كه صبح جمعه ساكنان خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان را در بهت و حيرت فرو برد، گفت: مرگ يكي از دانشجويان دختر دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي همدان به نام سحر جمعه صبح توسط همخوابگاهي‌هايش گزارش شد. وي افزود: همخوابگاهي‌هاي اين دانشجو بلافاصله بعد از مواجه شدن با صحنه حلقه‌آويز شدن اين دانشجو، موضوع را به ناظم و نگهبان اين خوابگاه اطلاع دادند اما پس از پايين آوردن جسد متوجه گذشت زمان قابل توجهي از زمان فوت وي شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي همدان با اشاره به اعلام موضوع به پليس و مقامات قضايي گفت: پس از آن ماموران پليس و مقام قضايي در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم براي پيگيري علت فوت انجام شد.

به گفته موسوي بهار بررسي‌هاي اوليه ماموران حكايت از اين داشت كه هيچ‌گونه شواهدي از آثار ضرب و جرح در بدن، لباس، مو يا ريخت و پاش در وسايل اتاق اين دانشجوي بيست ساله نبود و گزارشي از شنيده شدن سر و صدا نيز اعلام نشده. وي ادامه داد: طبق اعلام دوستان اين دانشجو، متوفي تا ساعت 12 شب جمعه با همخوابگاهي‌هاي خود بيدار بود و آنها از زمان دقيق بروز اين حادثه بي‌اطلاع بودند.

علت فوت در دست بررسي است


دكتر علي احسان صالح، مديركل پزشكي قانوني استان همدان نيز در واكنش به انتشار خبر مرگ دختر دانشجو اعلام كرد معاينات اوليه روي جسد صورت گرفته اما لازم است معاينات دقيق‌تر براي مشخص شدن علت تامه فوت روي جسد متوفي انجام شود.

رييس سازمان پزشكي قانوني همدان در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره نتيجه معاينات اوليه پزشكي قانوني گفت: در معاينات اوليه هيچ آثاري از ضرب و جرح روي بدن متوفي ديده نشد همچنين هيچ‌گونه اثري كه حاكي از آزار و اذيت دختر جوان بوده باشد نيز به دست نيامد.

به گفته صالح نخستين بررسي‌ها از جسد دختر دانشجو حكايت از اين دارد كه هيچ آثاري از ضرب و جرح، شكنجه و آثاري از ضربه مغزي يا ضربات مشابه در قسمت‌هاي مختلف بدن وجود ندارد، همچنين از نظر معاينات مربوط به تجاوز جنسي نيز هيچ‌گونه آثاري از تعرض و آزار و اذيت مشاهده نشد. رييس سازمان پزشكي قانوني همچنين تاكيد كرد: با اينكه كالبدشكافي روي جسد انجام شده اما معاينات تكميلي هنوز باقي مانده است و اعلام نظر قطعي منوط به نتايج آزمايشگاه پاتولوژي و جمع‌آوري اطلاعات تكميلي خواهد بود.

موارد امنيتي در خوابگاه‌ها تشديد شده است


در حالي كه دانشجويان ساكن خوابگاهي كه در آن سحر بيست ساله دانشجوي ترم دوم رشته پرستاري دانشگاه علوم پزشكي همدان ساكن بود، مي‌گويند: سحر شب قبل از روزي كه جسدش پيدا شود تا پاسي از شب در كنار آنها بوده و بعيد است كه دست به خودكشي زده باشد با اين حال هنوز فرضيات مختلفي درباره اين مرگ مرموز پيش روي پليس و بازپرس رسيدگي‌كننده به اين پرونده قرار دارد.

برخي دانشجويان كه فرضيه قتل همكلاسي‌شان را مطرح كردند از وضعيت نامناسب خوابگاهشان به خبرنگار «اعتماد» گفته بودند. يكي از اين دانشجويان در همين باره گفت: ساختمان خوابگاه به‌طور كامل ساخته نشده و هنوز كارگران ساختماني در اينجا رفت و آمد دارند با اين حال موسوي بهار، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تاكيد كرده است امنيت كاملي براي مراقبت از دانشجويان دختر فراهم كرده و براي حفظ امنيت اين دانشجويان دوربين‌هاي كنترلي و حفاظ‌هاي بلند نصب شده و اخيرا نيز موارد امنيتي تشديد شده است.

وي ضمن ابراز گله‌مندي از اظهارنظر‌هاي غيركارشناسانه برخي افراد فعال در فضاي اطلاع‌رساني افزود: حفظ آبروي اين فرد و خانواده وي بسيار مهم است و بايد از هرگونه گمانه‌زني و تحت فشار روحي و رواني قرار دادن خانواده مرحومه، قبل از اعلام نتيجه نهايي توسط مقامات ذي‌صلاح خودداري كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین