کد خبر: ۲۱۴۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

تبعات سخنان ساده‌لوحانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا سليماني - با مشاهده مصاحبه‌هاي كليشه‌اي و تكراري برخي رسانه‌هاي طيفي خاص كه اين روزها به دليل كمبود سوژه يا بي‌اعتنايي افراد صاحب نظر به خود، مجبورند در مورد هر موضوعي اعم از علمي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، سراغ تعدادي انگشت‌شمار افراد همسو و همفكر خود بروند و با انجام مصاحبه‌هاي دم دستي و تكراري، سخنان بعضاً بي‌ربط و بي‌ارزش بعضي را با آب و تاب فراوان به عنوان كارشناس يا صاحب‌نظر به خورد مخاطبين خود بدهند ناخودآگاه ياد خاطره‌اي از سالهاي قبل مي‌افتم كه هرچند در آن زمان موجبات تمسخر و خنده مخاطبيني را فراهم مي‌كرد، ولي به شدت موجب نگراني و تأسف دلسوزان نظام بود.

حتماً بخشي از مردم به‌ويژه جوانان به ياد دارند كه در سالهاي قبل، سخنان بنده خدايي كه مجبور بود به خاطر تريبوني كه در اختيار داشت، راجع به همه موضوعات كشور اظهارنظر!! تخصصي كند، چگونه سوژه تمسخر و سوءاستفاده سياسي حجم زيادي از معاندين و حتي در رسانه‌هاي خارجي قرار مي‌گرفت! به همين دليل برخي رسانه‌هاي غافل يا معاند انقلاب اسلامي، سخنان وي را بلافاصله بدون كم و كاست منتشر مي‌كردند و در همان زمان افراد دلسوز و فهيم بسياري بودند كه از اين‌گونه سخن گفتن از يك تريبون رسمي كه مورد سوءاستفاده و بدبيني مردم به دين مي‌شد، خون دل مي‌خوردند و از استهزا و خنده به ديگران، عصباني و متأثر مي‌شدند.
يا دوستي مي‌گفت: فردي ساده‌لوح در شهري بود كه هر وقت جمعي مي‌خواستند تفريح كنند و بخندند، از او سؤالات جدي مي‌كردند و او با جواب‌هاي بي‌ربط و مسخره، باعث خنده و سوءاستفاده اطرافيان مي‌شد.

متأسفانه اين روزها نيز بعضاً شاهد تكرار اين‌گونه گفتگوها و مصاحبه‌هاي دم‌دستي و كليشه‌اي توسط برخي رسانه‌هاي خاص با افرادي هستيم كه يا ساده‌لوحند و يا غافل و نان به نرخ روزخور كه به اقتضاي زمان و به دليل بي‌پروايي و بي‌تقوايي در گفتن سخنان بي‌ربط و توهين‌آميز به شخصيت‌هاي اصيل انقلاب، مورد سوءاستفاده اين رسانه‌ها قرار مي‌گيرند. هرچند سخنانشان بيشتر مورد تمسخر، خنده و يا بي‌توجهي افكار عمومي قرار مي‌گيرد، ولي عملكرد بعضي از خبرگزاري‌ها و روزنامه جاي تأمل و تعجب دارد كه چرا صفحات خود را به بهانه آگاهي مردم با اين مطالب سياه مي‌كنند؟!!

والسلام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین