کد خبر: ۲۱۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷

مایکل مان: امیدواریم مذاکرات ژنو نقطه عطفی در دیپلماسی باشد/ایران می‌داند باید چه کار کند

یورونیوز گزارش داد که مایکل مان - سخنگوی کاترین اشتون - در حاشیه مذاکرات هسته‌یی در ژنو ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکرات نقطه عطفی برای پیشبرد دیپلماسی در قبال ایران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مایکل مان - سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا - در گفت‌وگو با شبکه خبری یورونیوز در پاسخ به اینکه "چه انتظاری از تهران می‌رود؟" گفت: آنچه ایران باید انجام دهد، اثبات این امر به جامعه بین‌المللی است که به دنبال یک برنامه هسته‌یی تسلیحاتی نیست. این مساله باید بر اساس توافق با ما و بعد دادن اجازه به بازرسان بین‌المللی برای اثبات آن، صورت گیرد.

مان افزود: این انتهای بازی است، ولی قبل از آن، آنها باید پروسه‌ای را با تعامل جدی و سازنده در این مذاکرات آغاز کنند؛ کاری که قبلا نکرده بودند. ما امیدواریم وزیر جدید به حرف‌هایش عمل کند و این بار از طرف مقابل چیز ملموسی را شاهد باشیم.

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اکنون باید پس از گفت‌وگوها شاهد عمل بود.

وی افزود: ما از زمان انتخاب رییس‌جمهور جدید ایران چیزهای زیادی از طرف ایرانی شنیده‌ایم، ولی هنوز چیزی را که سیاه و سفید (به شکل مکتوب و با همه جزئیات) نوشته شده باشد، ندیده‌ایم. آنها می‌دانند باید چه کار کنند.

به گزارش ایسنا؛ مان در ادامه اظهاراتش گفت: ما امیدواریم این یک نقطه عطف برای دیپلماسی باشد. پنج دور قبلی مذاکرات چندان موفقیت‌آمیز نبود، زیرا ایران تعامل نمی‌کرد. اگر آنها با پیشنهادات ملموس و واقعا سازنده به حرفهایشان عمل کنند، آنگاه (این مذاکرات) می‌تواند یک نقطه عطف باشد. ولی بیایید اشتباه نکنیم و خود را گول نزنیم؛ این یک پروسه بسیار دشوار خواهد بود، زیرا کاری که در اینجا می‌کنیم بسیار پیچیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین