کد خبر: ۲۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

حراج نقاشی پیکاسو برای کمک به بازسازی شهر تاریخی لبنان

یکی از تابلوهای نقاشی پابلو «پیکاسو» برای کمک به بازسازی شهر صور لبنان حراج می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تابلوی «مردی با کلاه اپرا» (Man In The Opera Hat) اثر پابلو پیکاسو برای مشارکت در بازسازی شهر تاریخی «صور» لبنان و جمع‌آوری کمک‌های مالی به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.

به گزارش شبکه ی خبری «اسکای نیوز »عربی امارات، علاقه‌مندان به جمع‌آوری آثار هنری می‌توانند تنها با پرداخت 85 هزار پوند شانس خود را برای تصاحب این تابلوی نقاشی به ارزش کلی 675 هزار پوند محک بزنند.

50 هزار بلیت به ارزش 100 یورو (معادل 85 هزار پوند) هم اکنون برای فروش عرضه شده است. هریک از خریداران شانس دارد برنده‌ی این جایزه باشد. بلیت برنده در تاریخ هجده دسامبر با نظارت حراجی ساتبی اعلام خواهد شد.

این اولین بار است که اثر هنری یک نقاش معروف جهان به این شیوه فروخته می‌شود.

این نقاشی متعلق به مرحله‌ی «کوبیسم» در زندگی هنری پیکاسو است. وی این نقاشی را در سال 1914 میلادی ترسیم کرده است. مایا و کلود دو فرزند پیکاسو اصالت این اثر را تایید کردند.

«اولیور پیکاسو » نوه‌ی این هنرمند در گفت‌وگو با شبکه خبری امارات گفت: اگر پدربزرگم زنده بود، حتما با این پیشنهاد موافقت می‌کرد چراکه پدر بزرگ کمک به دیگران را دوست می‌داشت.او در زندگیش در تمام زمینه‌ها پیشتاز بوده است و مطمئنا از این که در این طرح تازه اول است، خشنود است.

انتظار می‌رود با فروش این بلیت‌ها حدود پنج میلیون یورو برای بازسازی شهر صور به کشور لبنان کمک شود.

به گزارش ایسنا، شهر تاریخی صور که در جریان جنگ داخلی لبنان خسارت زیادی دید، در لیست میراث معنوی یونسکو قرار دارد. این شهر در نزدیکی کرانه دریای مدیترانه قرار گرفته ‌است. صور از شهرهای باستان فینیقیان بوده است و امروزه چهارمین شهر بزرگ لبنان است. نام این شهر به معنی «صخره» است. صور به شهر امام موسی صدر نیز مشهور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین