کد خبر: ۲۱۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
تصویب قطع یارانه ثروتمندان به جای افزایش قیمت انرژی

اصلاحیه بودجه 92 فردا به صحن مجلس بازمی گردد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه های نقدی دو راهکار وجود داشت اول افزایش قیمت حامل های انرژی و دوم حذف یارانه اقشار پر درآمد، که کمیسیون با حذف یارانه اقشار پر درآمد برای جبرای کسری بودجه یارانه های نقدی موافقت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه مصوب کرد که یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه ظرف سه ماه آینده برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانههای نقدی قطع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و دولت با این راهکار برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه های نقدی موافق بودند.

قادری افزود: در صورت عدم تصویب این پیشنهاد دولت مجبور بود برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه های نقدی قیمت حامل های انرژی را 38 درصد افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در لایحه دولت پیشنهاد کرده بود که 37 هزار  میلیارد برای کسری بودجه خود را از محل فروش سهام، اموال و دارایی‌های خود را و فروش نیروگاه‌ها را تامین کند که این 37 هزار میلیارد در مصوبه امروز کمیسیون به 25 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92 به پایان رسیده است و فردا با امضای 50 نماینده درخواست در اولویت قرار دادن بررسی این لایحه به رای صحن علنی گذاشته می شود و در صورت تصویب بلافاصله بررسی این لایحه آغاز می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین