کد خبر: ۲۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸

یک امتیاز پرسپولیس به طور خودکار برمی گردد

آیین نامه انضباطی فدراسیون اگر به تصویب برسد، در آن کسر امتیاز به دلیل تخلف تماشاگران وجود ندارد و اعتراض پرسپولیس آن زمان بررسی خواهد شد که در این صورت یک امتیاز باز می گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  آیین نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال منطبق بر آیین نامه ها و قواعد فیفا تدوین شده و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است که  آیین نامه گفت، این آیین نامه بسیاری نواقص آیین نامه قبلی را ندارد. آیین نامه قبلی بدون آشنایی به فضای حقوقی فوتبال تنظیم شده بود. در حال حاضر حکم جاری در مورد پرسپولیس، استقلال، داماش و ملوان غیرقانونی نیست ولی غیر بین‌المللی است. در واقع قانون ما قانونی نیست.

فیفا اجبار کرده که در بحث تخلف هواداران در پشت درهای بسته وجود داشته باشد که در آیین نامه وجود دارد، اما کسر امتیاز نداریم. چنانچه این آیین نامه طبق پیش بینی ها به تصویب برسد، اعتراض پرسپولیس در کمیته استیناف در زمان اجرای آن بررسی می‌شود در این میان شاید بعضی مطرح کنند که تخلف در زمان آیین نامه قبلی روی داده و باید براساس آن عمل شود اما 2 بحث وجود دارد یک اینکه در محیط حقوقی در چنین مواردی قانون با تفسیری که به سود متهم باشد ملاک قرار می‌گیرد و این یک اصل در سراسر دنیا بویژه در ایران است.

نکته بعدی اینکه در حال حاضر وحدت رویه و عدالت زیر سؤال است چون سایر تیمها در صورت تخلف هوادارانشان با کسر امتیاز روبه رو نمی شوند. شاید همین مسئله فدراسیون با مجمع را مجاب کند که حتی امتیاز کسر شده از پرسپولیس و سایر تیمها را برگرداند.

در اینباره مصطفی شکر، مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس نیز با تأکید می گوید: اگر آیین نامه تغییر کند آیین نامه و قانون قبلی برای نهاد حکم کننده از درجه امتیاز ساقط است و نمی تواند بر اساس آن حکم کند.

از سوی دیگر بدون آیین نامه جدید هم این بحث وجود دارد که قانون قبلی کسر امتیاز یک تصمیم سختگیرانه است و قبل از آن تنبیهات دیگری هم دیده شده است و همین امر می تواند مبنای اعتراض، بخش حقوقی باشگاه قرار بگیرد و کمیته انضباطی از آخر به اول آمده است تا به نظر کسر امتیاز از استقلال را جبران کند، اما این رفتار قابل قبول نیست و امیدواریم مثل همیشه کمیته استیناف به داد کمیته انضباطی برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین