کد خبر: ۲۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

کلاهبرداری آمریکا از مکزیک

آمریکا از طریق اطلاعات به دست آمده از ای میل های روسای جمهور مکزیک، همواره در مذاکرات با این کشور موقعیت برتر را داشته و به ویژه در مسائل اقتصادی و قراردادهای مربوط به آن، واشنگتن سود سرشاری را به دست آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جدیدترین اسناد افشا شده در خصوص جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف نشان می دهد واشنگتن با استفاده از اطلاعات به دست آمده ازاین راه، منافع زیادی را به دست آورده است.

 به نقل ار راشاتودی، هفته نامه اشپیگل اسناد جدیدی را منتشر کرده که بر اساس آن آمریکا نه تنها از رئیس جمهور فعلی بلکه از رئیس جمور سابق مکزیک نیز جاسوسی کرده و به ای میل های "فلیپ کالدرون" کاملا دسترسی داشته است.

بر اساس این اسناد، آمریکا از طریق اطلاعات به دست آمده از ای میل های روسای جمهور مکزیک، همواره در مذاکرات با این کشور موقعیت برتر را داشته و به ویژه در مسائل اقتصادی و قراردادهای مربوط به آن، واشنگتن سود سرشاری را به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا از موفقیت خود در جاسوسی از روسای جمهور مکزیک بسیار خوشحال بوده چون بدین ترتیب توانسته اطلاعات زیادی را به دست آورده و با استفاده از این اطلاعات به نوعی مکزیک تحت فشار و سلطه آمریکا قرار بگیرد.

انتشار این مطلب در اشپیگل سبب شده تا دولت مکزیک خواستار پاسخگویی واشنگتن در مورد جاسوسی از روسای جمهور این کشور شود.

در همین رابطه وزارت خارجه مکزیک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : دولت مکزیک نقض حریم خصوصی و جاسوسی آمریکا از ارتباطات و مکاتبات شهروندان مکزیکی را محکوم می کند. این عمل غیر قابل قبول و غیر قانونی و مغایر با قانون اساسی مکزیک است بر همین اساس ما از مقامات آمریکایی می خواهیم تا هر چه سریعتر درباره آن پاسخ دهند.

البته در آمریکای لاتین این فقط مکزیک و رئیس جمهور آن نیست که هدف جاسوسان آمریکا قرار گرفته بلکه برزیل نیز هدف این عملیات جاسوسی بوده و علاوه بر رئیس جمهور آن، وزارت انرژی برزیل نیز از جمله اهداف مورد نظر آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین