کد خبر: ۲۲۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

زنگنه به وین رفت

وزیر نفت، برای شرکت در یک­ صد وشصت و چهارمین اجلاس اوپک عازم وین، پایتخت کشور اتریش شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیژن زنگنه در نخستین حضور خود در دوره جدید تصدی بر وزارت نفت در اجلاس وزرای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امروز (سه ­شنبه) تهران را به مقصد وین ترک کرد.

 اجلاس ١٦٤ اوپک در حالی برگزار می­ شود که تحولات سیاسی و ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه و به ویژه توافق مهم هسته­ ای میان ایران و قدرت­ های غرب، این دوره از اجلاس را از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار کرده است.

 تصمیم ­گیری در مورد تثبیت سقف تولید اعضای اوپک، گزارش دبیرکل از تحولات بازار نفت در فاصله دو اجلاس، گزارش کمیسیون اقتصادی اجلاس، گزارش تولید نفت اوپک از ماه اوت تا اکتبر، خلاصه تصمیمات اجلاس ١٤١ هیئت عامل اوپک که ١٤ و ١٥ آبان مصادف با ٥ و ٦ نوامبر ٢٠١٣ در وین برگزار شد، از جمله مباحث وزاری شرکت کننده در یک صد و شصت و چهارمین اجلاس اوپک خواهد بود.

 همچنین انتخاب دبیرکل این سازمان از دیگر مباحثی است که در اجلاس مذکور روی آن تصمیم ­گیری خواهد شد.

 این گزارش حاکی است پیش از این مهندس غلامحسین نوذری وزیر اسبق نفت به عنوان نامزد ایران برای تصدی سمت دبیرکلی سازمان اوپک، معرفی شده است.

 گفتنی است سازمان کشورهای صادرکننده نفت از دسامبر ٢٠١١ تاکنون سقف تولید خود را به میزان ٣٠ میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشته که انتظار می­ رود با توجه به چشم ­انداز بازگشت نفت ایران به بازار و افزایش تولید نفت عراق در ماه ­های اخیر، اعضای این سازمان بررسی سقف تولید را به بحث و مذاکره بگذارند.

 به گزارش ایسنا، صد و شصت و چهارمین اجلاس اوپک روز چهارشنبه ١٣ آذر (٤ دسامبر) در شهر وین برگزار می ­شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین