کد خبر: ۲۲۹۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۴
نقوی حسینی:

ملاقات ظریف و کری در مذکرات 29 بهمن تأثیرگذار است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقالات‌های انجام شده با مقامات آمریکایی صرفاً در موضوع هسته‌ای است، گفت که این گونه مقالات‌های دوجانبه تاثیر بسزایی در دور بعدی مذاکرات در 29 بهمن دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره مقالات وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: بعد از توافق اجرای ژنو شاهد اظهار نظر غیرمسوولانه از سوی مقامات آمریکایی بودیم که این اظهار نظرها مانعی در مسیر اجرایی توافقنامه ایجاد می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی ملاقات‌های دو جانبه کمک زیادی می‌کند که فضای روابط کشورها و تصمیم آنها در اجرای توافق ژنو بهتر و قوی‌تر شود و از بیان اظهار نظرها و اعمال مواضعی که می‌تواند سدی در راه اجرای توافق ایجاد کند،‌ جلوگیری نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملاقات‌های دوجانبه همچون دیدار ظریف و جان کری در چارچوب اجرای توافق‌نامه مثبت شود اما نباید فراموش کنیم که مذاکرات و ملاقات‌های ما با مقامات‌ آمریکایی صرفا در موضوع هسته‌ای است.

نقوی حسینی همچنین با بیان اینکه ملاقات‌های دوجانبه در دور بعدی مذاکرات در 29 بهمن تاثیر بسزایی دارد گفت: با توجه به اینکه قرار است خانم اشتون برای اولین بار به ایران سفر کند و این اتفاق اولین بار رخ می‌کند که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بیاید قطعا چنین ملاقات‌هایی در این روند تاثیر مثبت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که روند توافق ژنو واجرای آن نشان می دهد که دو طرف مصمم به اجرای توافق هسته‌ای هستند؛ از این رو می‌توان به دور بعدی مذاکرات در 29 بهمن امیدوار بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین