کد خبر: ۲۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

توزیع بسته غذایی در بین محاصره شدگان برف در 26 استان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع 10 هزار و 600 بسته غذایی شرایط اضطراری پیچیده بین متاثرین از برف و یخبندان چهار روز گذشته در 26 استان کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «پیرحسین کولیوند» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین اقدامات گروه های امدادی در امدادرسانی به متاثرین از برف، یخبندان و سرمای اخیر در 26 استان کشور افزود: اکنون نیروهای امدادرسان هلال احمر در حال ارائه خدمات امدادی به هموطنان در استان های آذربایجان های شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، قزوین، قم، سمنان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، یزد، سیستان وبلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام و کرمانشاه هستند.

وی از اسکان اضطراری و موقت پنج هزار و 200 مسافر زمستانی گرفتار در بارش برف و یخبندان سطح جاده ها در 26 استان برف گیر کشور خبر داد و افزود: این شمار خدمات اسکان اضطراری و موقت از سوی امدادگران هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مساجد بین راهی و راهداری ها انجام شده است.

کولیوند درمورد آخرین روند خدمات رسانی امدادی از سوی گروه های امداد و نجات هلال احمر در سراسر کشور گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از سوی جمعیت های هلال احمر، اکنون نیروهای امدادرسان در 26 استان متاثر از برف، یخبندان و کولاک در حال ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به در راه ماندگان هستند.

وی افزود: با تلاش نیروهای امدادرسان در جاده ها و مسیرهای سخت گذر و کوهستانی استان های یادشده از روز (دهم تا پایان روز چهاردهم بهمن) آنان توانسته اند به 18 هزار و400 نفر از مسافران زمستانی امدادرسانی کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و نجات به 175 مصدوم برف و کولاک خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران اعزامی به استان های یادشده، 131 نفر از این مصدومان برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به بیمارستانی اعزام و 44 نفر دیگر نیز در محل درمان سرپایی شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت دو هزار و 100 تخته پتو، پنج هزار قرص نان و 15 هزار بطری آب معدنی در میان در راه ماندگان برف و کولاک توزیع شد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این شمار عملیات امدادرسانی به مسافران زمستانی با مشارکت 517 گروه امداد و نجات به استعداد یکهزار و 805 نیروی امدادگر و نجاتگر و بهره گیری از 400 دستگاه خودروی عملیاتی انجام شده است.

وی همچنین از هموطنان خواست درصورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده در انواع حوادث جاده ای و ترافیکی، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین