کد خبر: ۲۳۰۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
یک مقام قضایی:

30 درصد زندانیان به دلیل مسایل مالی در زندان هستند

رییس‌ کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حدود 10 درصد زندانیان استان به دلیل چک و سفته در زندان هستند، گفت: کمتر از 30 درصد زندانیان به دلیل مسایل مالی در زندان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جعفر گل‌محمدی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از وظایف دادگستری، احقاق حقوق عامه است که نمونه آن مبارزه با جرایم و نقض‌کنندگان حقوق مردم می‌باشد که در کنار آن نیز ممکن است کسانی باشند که به صورت اتفاقی، غیرعمد، اوضاع اقتصادی و اجتماعی گرفتار شده‌اند.

وی افزود: ممکن است در زندان‎ها کسانی باشند که نتوانند حرف خود را به نحو مطلوب به گوش مسئولان رسانده و از فرصت‌های موجود استفاده کنند، به همین دلیل امروز اکثر قضات در زندان حضور دارند تا با همه زندانیان دیدار چهره به چهره داشته و مشکلات را بررسی کنند تا اگر کسی باشد که بتوان به آن‌ها کمک کرد، امکان کمک به آنان وجود داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این دیدار چهره به چهره، آرامش خاطری را برای زندانیان و خانواده آنان به وجود می‌آورد. همچنین ارتقای سطح آگاهی عمومی و مشاوره و بررسی مسایل با وکلا قبل از امضای یک تعهد می‌تواند در کاهش میزان جرایمی که ناخواسته و به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده است کاهش دهد، البته در خصوص اصلاح قوانین از سوی قوه قضاییه و مجلس برنامه‎هایی مطرح شده و لوایحی نیز در مجلس مطرح است، ولی بر اساس قوانین موجود عمل می‌شود و بهترین پیشگیری بالا بردن سطح آگاهی است.

به گزارش ایسنا، گل‌محمدی تصریح کرد: مسوولان به دنبال این نیستند که زندانیانی مانند زورگیران و مسایلی که با امنیت در تعارض هستند آزاد شوند، ولی پیگیری می‌شود که کسانی که اولین‌بار است به زندان آمده‌اند یا در اثر مسایلی خاص مانند تولید، اقتصاد، سرمایه‎گذاری و یا اتفاقات به این‌جا آمده‌اند، آزاد شود یا در مجازات آنان تخفیف در نظر گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین