کد خبر: ۲۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد

آغاز مراسم 22 بهمن از ساعت 9 صبح سه شنبه

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک قرن اخیر جهان به شمار می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اصغر آب‌خضر در نشست خبری مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن اظهار کرد: ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران و تفاوت این انقلاب به عنوان مردمی‌ترین انقلاب جهان معاصر با سایر انقلابی‌های بزرگ جهان را باید در خصلت‌های بنیادین آن و اهداف ارزشی جستجو کرد.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران ضمن بازخوانی اسلام در عصر جدید، آن را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح و بر دوره بی‌باور‌ی‌های دینی در تاریخ نوین جهان مهر پایان زد. از این رو انقلاب اسلامی ایران در پایان دوران گذار از تجربه‌های پیشین جهانی و آغاز تجربه‌های جدید از مناسبات تمدنی است. به نحوی که این انقلاب نه تنها اثری پایدار بر تاریخ معاصر ایران گذاشت، بلکه دامنه‌های آن جوامع دیگر را نیز در معرض دگرگونی قرار داد.

وی با اشاره به اولین تجربه سالگرد 22 بهمن دولت یازدهم، گفت: 22 بهمن امسال در آغازین سال استقرار دولت یازدهم که با شعار محوری تدبیر و امید و با طرح سیاست اعتدال، اعتماد ملت بزرگ ایران را جلب نموده است و تحرک دیپلماسی شرایط ویژه‌ای را پیش‌روی ایران و جهان قرار داده است، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به ویژه تاکید ریاست محترم جمهوری به حضور همه‌ اقشار، احزاب با گرایشات مختلف در راهپیمایی این روز، قابل تقدیر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت حضور ملت در این راهپیمایی اظهار کرد: در 22 بهمن ملت ایران اسلامی در پاسخ به سخنان سخیف سردمداران شیطان صفت آمریکا، گزینه‌های روی میز خود را با فریاد رسا مرور خواهد کرد. شجاعت، شکست‌ناپذیری، عزت‌خواهی، حق‌طلبی، اقتدار، شهادت‌طلبی و پیشرفت‌های بزرگ نظامی، علمی، فرهنگی و سعادت در پرتو ولایت، ایستادگی عزت‌مندانه در مقابل تحریم‌های ظالمانه غرب و‌ آمریکا و آماده پاسخگویی قدرتمندانه به هرگونه تهدید نظامی، اینها گزینه‌های روی میز ملت ایران است.اصرار بر شعار «مرگ بر آمریکا« و «لبیک یا حسین» گزینه روی میز ملت ایران است که در بیش از هزار شهر و شهرستان و چهار هزار روستای سراسر کشور و در تمامی مسیرهای منتهی به میدان بزرگ آزادی تهران ظهور خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه شب 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در شامگاه 22 بهمن امسال نیز با یاد تکبیرهای بهمن 1357، نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را راس ساعت 21 (9 شب) در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ «الله اکبر» از ماذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد. همچنین همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمامی مراکز استان‌ها و 300 شهر و روستاهای کشور و همزمان در چندین نقطه شهر تهران در شامگاه 21 بهمن به شکرانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این‌که تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن انجام شده است، گفت: 22 بهمن، حماسه حضور همدلی و وحدت‌بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در بیش از هزار بخش، شهر و شهرستان و بیش از چهار هزار روستای کشور در دفتر خاطرات جهانیان ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و چهار هزار روستای کشور در تهران نیز مردم عزیز از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد و حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان به ویژه شهدای عرصه علم و فناوری، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی خواهد بود.

آب‌خضر در ادامه با اشاره به حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش این مراسم، گفت: امسال بیش از 250 خبرنگار خارجی و 1800 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از 2500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان‌های کشور و اکثر شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله 320 گروه خبری و تمام شبکه‌های برون‌مرزی و جام‌جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری تصویری خواهند داد.

وی با تاکید بر تاثیر شهدا در به ثمر رسیدن انقلاب اظهار کرد: مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی، راس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی به ویژه جوانان کشورهای بیداری اسلامی از عراق، مصر، لبنان،‌ تونس، اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: از جمله برنامه‌های روز 22 بهمن پرواز بادکنک‌ها از برج آزادی و انجام جلوه‌های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز در حضور ریاست محترم جمهوری، قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن 1391، سخنرانی جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین