کد خبر: ۲۳۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

توزیع بیانیه‌هایی ضد توافق‌نامه ژنو در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن

بر خلاف توصیه‌های مطرح شده مبنی بر پرهیز از طرح شعارهای اختلاف افکنانه و مباحثی در جهت خلاف مسیر مذاکرات هسته‌یی کشورمان، در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن توزیع بیانیه‌هایی در نقد توافق‌نامه ژنو به چشم می‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این بیانیه آمده است که ملت ایران مذاکرات را زیرنظر دارد و همچنین بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرموده‌اند ملت ایران مذاکرات را زیرنظر داشته باشند و اظهارنظرهایی بی‌ادبانه مسئولان آمریکا‌یی را مردم ببینند و زیرنظر داشته باشند تاکید شده است.

این بیانیه که از طرف جنبش مردمی دفاع از استقلال ایران چاپ و توزیع شده است دارای هفت بند است که در یکی از مهمترین بندهای آن تاکید شده است که آیا می‌دانید یک توافق محرمانه دیگر میان وزارت خارجه و آمریکا و اروپا وجود دارد؟ به راستی چرا مذاکرات با مقامات وزارت امور خارجه باید از ملت ایران، شخصیت‌ها و نهادهای ذی‌ربط و حتی نمایندگان ملت در مجلس مخفی بماند؟

 به گزارش ایسنا، همچنین در این بیانیه ذکر شده که آیا می‌دانید طبق توافق‌نامه ژنو، ایران باید دیگر قطع‌نامه‌های شورای امنیت را هم به سرانجام رضایت‌بخشی برساند و این یعنی دخالت آمریکا در برنامه موشکی ایران و دست کشیدن ایران از حمایت حزب‌الله لبنان که موضوع سایر تحریم‌ها است؟ و در غیر این صورت هیچ تحریمی از تحریم‌های شورای امنیت، اروپا و آمریکا برداشته نخواهد شد؟

به گزارش آفتاب، در یکی دیگر از بندهای عجیب این بیانیه آمده است: آیا می‌دانید با این توافقنامه زمان عادی شدن شرایط و برداشته شدن تحریم ها 20 سال دیگر است؟

همچنین خبرگزاری ایرنا درباره این بیانیه نوشت: در حالی که محورهای شعارهای راهپیمایان، وحدت، جشن پیروزی و یادبود شهدا بود و تصاویر مقام معظم رهبری را در دست داشتند، بیانیه ضد توافق ژنو که با عنوان «جنبش مردمی دفاع از استقلال ایران» چاپ و تقریبا همزمان در چند نقطه بین راهپیمایان پخش شد، زیر پای راهپیمایان در سطح برخی نقطه های میسیر خیابان آزادی را کاغذپوش کرد.

برخی راهپیمایان نیز پس از مطالعه این برگه ها با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، پیرو خط رهبریم، روحانی، روحانی حمایتت می کنیم، و ... برگه ها را روی زمین می انداختند.

تنظیم کنندگان این بیانیه بدون اشاره به تاکیدات چندباره حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از راهبرد دیپلماسی هسته ای ایران و همچنین هیات مذاکره کننده، بندهای مورد توافق در مذاکرات کارشناسی را مورد انتقاد قرار داده اند.

در بخشی از این بیانیه که به ساز وکار مورد توافق ایجاد تفاهم و تعامل با هدف بازگشت پرونده هسته ای به مسیر عادی خارج از شورای امنیت سازمان ملل و رفع تحریم ها، هیچ اشاره ای نشده، آمده است: آیا می دانید طبق توافقنامه، ایران به پول های بلوک شده خود هیچ دسترسی ندارد و فقط می تواند بخش کوچکی از پول های فروش نفت آتی خود را به دست آورد؟

این موضوع در حالی ادعا شده که اجرای برنامه بازگشت پول های ایران که سال ها در خارج بلوک شده بود، آغاز شده است و همچنین تحریم‌ها در بخش های انتقال پولی، تجارت، کشتیرانی، صدا و سیما و ... رفع شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین