کد خبر: ۲۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

دستور ویژه روحانی برای نجات دریاچه ارومیه

کلانتری گفت: شماري از صاحبنظران خارجي دعوت شده اند تا در سميناري كه در تهران و اروميه برگزار مي شود، شركت كنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر ستاد احياي درياچه اروميه گفت: رئیس جمهور دستور داده است به هر قیمتی که شده است، دریاچه ارومیه احیا شود. در این زمینه تاکنون از تجارب متخصصان 5 کشور آمریکا، روسيه، تاجيكستان،‌ بلژيک و آلمان استفاده شده است.
 
به گزارش مهر، عیسی کلانتری گفت: در فاجعه زيست محيطي دریاچه ارومیه، اشتباه انساني سبب خشک شدن درياچه شده است اما اين موجب نخواهد شد که ما از تلاش در جهت جبران اشتباه بشري و احياي درياچه دست برداريم.
 
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهارداشت: رئیس جمهوري دستور داده است درياچه اروميه به هر قيمتي احيا شود و ما دست همكاري تمامي متخصصان داخلي و خارجي را براي احياي دوباره اين درياچه مي فشاريم.
 
کلانتری ادامه داد: درياچه اروميه از نظر سوق الجيشي، سياسي و اقتصادي براي ایران حایز اهميت است و حدود 5 ميليون نفر در حوضه آبريز درياچه اروميه زندگي مي كنند. وی با اشاره به نشست هم انديشي كارشناسان و متخصصان خارجي با وزير نيرو که در وزارت نیرو برگزار شد گفت: شماري از صاحبنظران خارجي دعوت شده اند تا در سميناري كه در تهران و اروميه برگزار مي شود، شركت كنند.
 
وی با ابراز اميدواري از نحوه همكاري با كشورهايي كه در اين زمينه صاحبنظر هستند گفت: اين نشست ها موجب خواهد شد تا در آينده گام هاي جدي تري در اين زمينه برداشته شود. کلانتری افزود: اين كارشناسان از كشورهاي آمريكا، روسيه، تاجيكستان،‌ بلژيک و آلمان شركت كرده اند و در آينده نيز از ديگر كشورهايي كه در اين زمينه داراي تجربه باشند، استفاده خواهيم برد.
 
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان داشت: اين كارشناسان از طرف سازمان زمين شناسي و سازمان محيط زيست دعوت شده اند و حضور آنان با توجه به تجربه هایی كه در موارد مشابه نظير درياچه آرال داشته اند، مي تواند به متخصصان ما در تصميم گیری های سريعتر كمک كند.
 
کلانتری با بيان اينكه درياچه اروميه از نظر سوق الجيشي، سياسي و اقتصادي براي كشور حایز اهميت است گفت: حدود پنج ميليون نفر در حوزه آبريز درياچه اروميه زندگي مي كنند و من به عنوان يک آذري زبان نمي توانم بپذيرم كه درياچه اروميه وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را براي نجات درياچه خواهيم كرد و اميدواريم كه درياچه اروميه احيا شود زيرا اگر درياچه از بين برود، آذربايجان ويران مي شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین