کد خبر: ۲۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

اعتماد بیجا سه میلیارد تومان ضرر روی دست استاد دانشگاه گذاشت

حسابداری که با همدستی همسرش، پس از 8 سال همکاری، از اعتماد یک استاد دانشگاه سوءاستفاده کرده و بیش از سه میلیارد تومان از اموال او را از طریق جعل امضا و وکالت نامه تام‌الاختیار از حساب این استاد دانشگاه برداشت کرده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این استاد دانشگاه با پرداخت وجه نقد به حسابدارش انتظار پیشرفت فیزیکی در پروژه‌یی ساختمانی را می‌کشید اما با بازدید سرزده از محل ساختمان متوجه شد که اموالش تاکنون در این پروژه سرمایه‌گذاری نشده است. پانزدهم دی‌ماه امسال پس از مراجعه یک استاد برجسته دانشگاهی به دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده‌یی با موضوع «تحصیل نامشروع مال» تشکیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی این استاد دانشگاه در زمان طرح شکایت اعلام کرد که حسابدارش به نام «علی اکبر»، با سوءاستفاده از اعتماد و وکالت نامه تام الاختیار انجام امور مالی بیش از سه میلیارد تومان از اموال او را سرقت کرده است. به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به گفته این استاد دانشگاه این اقدام برای این انجام گرفته است که مشغله کاری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و علمی، همچنین تدریس در دانشگاه‌های داخل و خارج کشور به او اجازه انجام کارهای مالی را نمی‌داد. او به کارآگاهان گفت: «حدود هشت سال پیش جوانی به نام آقای علی را به عنوان حسابدار استخدام کردم؛ پس از گذشت مدتی کوتاه و به خاطر اعتمادی که به این شخص پیدا کرده بودم، وی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود انتخاب کردم و با تنظیم وکالت محضری جامع، ایشان را مسوول رسیدگی به کلیه امورات مالی خود کردم.»

او با اشاره به این موضوع که تمامی اعضای خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند، ادامه داد: «در طول هشت سال گذشته و از طریق فروش خانه‌هایی در انگلستان، فروش و پیش‌فروش چند واحد آپارتمانی در منطقه تهرانپارس، انتقال درآمدهای مختلف خود اعم از اجاره آپارتمان‌های خود و همچنین حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی خود در خارج از کشور و همچنین سود حاصله از دو شرکت ثبت شده در انگلستان، چندین میلیارد تومان را به صورت نقد در قالب ریال، پوند و دلار به علی اکبر پرداخت کردم و قرار بود تا تمامی این پول‌ها در پروژه‌یی ساختمانی که در تهران شروع کرده‌ام سرمایه‌گذاری شود.»

به گفته شاکی او یک روز به صورت کاملا اتفاقی برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی رفته و از نزدیک مشاهده کرد که برخلاف اظهارات و ادعاهای علی اکبر، پروژه پیشرفت فیزیکی نداشته است. او ادامه داد: «از طریق مهندسان پروژه متوجه شدم که تنها قسمتی کوچک از پول‌ها در پروژه هزینه شده است. در حالی که به دنبال خواستن توضیح از آقای علی اکبر بودم، وی پس از آخرین تماس تلفنی بنده با ایشان و اطلاع از سرکشی من از محل پروژه دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نبود و پس از آن نیز ناپدید شد؛ همزمان با این اتفاقات، به شعبه بانک محل حساب خود مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که علاوه بر چک‌هایی که بنده امضا کرده‌ام، چندین فقره چک بانکی دیگر نیز با امضای بنده نقد شده که من اصلا از آنها هیچ اطلاعی نداشته‌ام که با بررسی چک‌ها متوجه شدم امضای من در تمامی آنها جعل شده است.»

به گزارش روزنامه اعتماد، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی دریافتند که متهم 32 ساله با همدستی همسر 28 ساله‌اش به نام «مریم» اقدام به پولشویی و تحصیل نامشروع اموال مالباخته از طریق «جعل امضا» و «صدور چک‌های بلامحل» و همچنین «جعل وکالتنامه جهت فروش ملک در مناطق مختلف تهران» کرده است. آنها با بهره‌گیری از سیستم جامع پلیس آگاهی و با شیوه و شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و همسرش در خیابان فاطمی شده و هر دو نفر آنها را دستگیر کردند. متهم اصلی پرونده پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته، در اعترافات خود گفت: «کلیه اظهارات شاکی را قبول دارم»؛ همسر متهم نیز به همدستی با همسرش اعتراف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین