کد خبر: ۲۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳

طلا 17 دلار گران شد/ سکه رکورد زد

قیمت طلا امروز در بازار جهانی رکورد زد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پایان معاملات امروز بازارجهانی قیمت طلا 17 دلار افزایش را تجربه کرد. پیش از این موسسه کیتکو پیش بینی کرده بود قیمت طلا روند صعودی داشته باشد ولی حتی موسسه کیتکو نیز رشد بیش از 10 دلاری را پیش بینی نکرده بود.

کارشناسان بازارجهانی اعتقاد دارند انتشار آخرین گزارش فدرال رزرو دلیل اصلی گرانی طلا بوده است.

به گزارش رویترز، چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو تصریح خبر داده، فدرال رزرو باید اجازه دهد تا نرخ تورم به طور موقت به بیش از سقف تعیین شده 2 درصدی افزایش یابد تا اقتصاد آمریکا سریع تر به مسیر رشد بازگردد. افزایش نرخ تورم به بیش از 2 درصد در کوتاه مدت می تواند بازار کار را به شرایط اشتغال مورد نیاز آمریکا برساند.

 همین گزارش به سرمایه گذاران نشان داد که وضعیت اقتصاد امریکا در حالت مطلوبی قرار ندارد. چارلز پلوسر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا می گوید اگر نرخ تورم آمریکا به بیش از 2 درصد افزایش پیدا کند تردیدهای زیادی نسبت به تعهدات  فدرال رزرو در خصوص حفظ نرخ تورم زیر 2 درصد به وجود خواهد آمد.

اختلافات بین مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص اجرای سیاست های محرک پولی پس از ریاست جانت یلن به اوج خود رسیده است. نتایج منتشر شده از نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا حاکی از آن بود که احتمال قطع کامل بسته ی محرک پولی تا پایان امسال بسیار زیاد است. بر این اساس، در نتیجه ی انتشار گزارش نشست فدرال رزرو نگرانی ها در بازار فلزات گران بها افزایش یافت و سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

کارشناسان بازار پیش بینی می کنند روند صعودی قیمت طلا طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. برهمین اساس قیمت سکه در بازار تهران نیز رشد پیدا می کند. امروز قیمت سکه نیز در بازار تهران به بیش از یک میلون تومان صعود کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین