کد خبر: ۲۳۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸

دایی: من و ماتئوس را با هم مقایسه نکنید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در برنامه ورزش از نگاه دو گفت: نباید من و ماتئوس را با هم مقایسه کرد، چون سطح فوتبال او خیلی بالاتر از من بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی دایی که شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه 2 همراه لوتار ماتئوس حاضر شده بود در این برنامه از خاطراتی که از زمان حضورش در بایرن مونیخ داشت تعریف کرد که این صحبت‌ها به سمت تیم ملی و حضور در جام جهانی و حتی باشگاه پرسپولیس هم رسید.

دایی در این برنامه در خصوص فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 که بایرن‌مونیخ در یک قدمی قهرمانی اروپا قرار داشت اما در آخرین لحظات منچستریونایتد قهرمان شد، گفت: آن فینال معروف لحظات خیلی سختی برای ما بود چرا که ما آماده جشن قهرمانی بودیم. به هر حال اینها از زیبایی‌های فوتبال است و اتفاقاتی می‌افتد که باعث شد ما از قهرمانی اروپا دور شدیم.

وی ادامه داد: من به عنوان یک ایرانی در بایرن مونیخ حضور داشتم و با اینکه من یک خارجی بودم لوتار ماتئوس کمک زیادی به من کرد و ما با هم رابطه خوبی داشتیم و او همانند یک لیدر در تیم حضور داشت. رابطه خوب ما دو نفر آنقدر زیاد بود که من حس نمی‌کردم یک خارجی هستم.

دایی افزود: من و لوتار از لحاظ حضور در فوتبال و سابقه ملی‌پوش شدن تا حدی به هم نزدیک هستیم اما اصلا دوست ندارم فوتبال ما دو نفر با هم مقایسه شود چرا که این موضوع منطقی نیست چون سطح فوتبال لوتار از من بسیار بالاتر بود. البته من بعد از جام جهانی 2006 هم می‌توانستم به حضور در تیم ملی ادامه دهم اما به خاطر یک سری اتفاقات که بعد از جام جهانی شروع شد و توسط صدا و سیما هم کلید خورد از تیم ملی رفتم و در قالب مربی - بازیکن توانستم با سایپا قهرمان شوم. وقتی قهرمان شدیم بدون اینکه حتی همسرم هم بداند از فوتبال خداحافظی کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد قلعه‌نویی قصد داشته شما را به تیم ملی دعوت کند، افزود: من که دیگر از تیم ملی رفته بودم و دوست داشتم ببینم که بعد از رفتن من از تیم ملی چه اتفاقاتی در این تیم می‌افتد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد حضور لوتار ماتئوس در تهران گفت: لوتار از فوتبالیست‌های بزرگ جهان است و آمدن این آدم‌های بزرگ کمک زیادی به فوتبال ما می‌کند. او یکی از مفسران بزرگ فوتبال جهان است اما خودم هم دوست دارم توتی به ایران بیاید.

دایی در خصوص نقش یک کاپیتان در زمین فوتبال افزود: مربی فقط می‌تواند تا لب خط در کنار بازیکنان باشد اما کاپیتان در زمین است و اوست که می‌تواند تیم را جمع کند.

وی که سابقه حضور در دو دوره جام جهانی را در کارنامه‌اش دارد درباره جو روانی در جام جهانی ادامه داد: فوتبال ما با فضای ایده‌آل فاصله زیادی دارد و دوره حاضر هم با دوره‌های گذشته تفاوت دارد و اصلا قابل قیاس نیستند. حضور آن تعداد تماشاگر در بازی گینه نشان می‌دهد که مردم چقدر به فکر فوتبال هستند البته مشکلات جامعه هم در این زمینه تأثیرگذار است. ما بعد از برد مقابل کره‌ جنوبی و رفتن به جام جهانی به خواب طولانی مدت رفتیم و فیفادی‌هایی را از دست دادیم اما فکر می‌کنم حضور افرادی مثل ماتئوس و تهیه برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری بازی‌های تدارکاتی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. متأسفانه در جام جهانی 2006 آلمان آنقدر انتظارات از تیم ملی بالا برده شده بود که مکزیک را قبول نداشتیم و خودمان را با پرتغال مقایسه می‌کردیم. به نظرم نباید سطح توقعات مردم را بالا برد.

بازیکن اسبق تیم فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان در خصوص اینکه چه شد که از لیگ قطر راهی آلمان شد، اظهار داشت: در این زمینه خاطره‌ جالبی دارم که باید تعریف کنم. آن زمان بازیکن بلندقامتی در تیم ملی کره بازی می‌کرد که آلمانی‌ها به دنبالش بودند اما در جام ملت‌های آسیا در سال 1996 وقتی ما با کره بازی داشتیم و من 4 گل به این تیم زدم آلمان‌ها نظرشان برگشت و من را انتخاب کردند.

وی در مورد اینکه چرا در حال حاضر فوتبالیستی از ایران به آلمان نمی‌رود، افزود: عدم سازندگی و حرفه‌ای بودن بازیکنان ما باعث شده تا این اتفاق نیفتاد وگرنه آنقدر رابطه هست که آلمان‌ها بازیکنان ایرانی را به لیگ‌هایشان ببرند. باید اتفاقاتی بیفتد تا نظر اروپایی‌ها نسبت به فوتبال ایران تغییر کند. ما در حال حاضر جز دورگه‌ها در فوتبال اروپا بازیکنی نداریم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید زود سرمربی تیم ملی فوتبال شدید، گفت: من این موضوع را قبول ندارم و فکر می‌کنم اشتباهم این بود که اطرافیانم را خوب نشناختم. آن زمان امکانات ما در تیم ملی یک دهم تیم ملی حاضر نبود و برای برگزاری‌ بازی‌های دوستانه باید به کشورهای دیگر می‌رفتیم. جالب اینجاست که تمام برنامه‌ریزیم برای جوانگرایی بود اما نمی‌دانستم سیاسی‌ها راحت‌تر از ورزشی‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی درباره تفاوت فوتبال ایران و اروپا تصریح کرد: در فوتبال ما برنامه‌ریزی مناسبی وجود ندارد اما در همه جای دنیا تاریخ پایان لیگ مشخص است. ما حرفه‌ای نیستیم و من هم این موضوع را قبول دارم. من اعتقاد دارم باشگاه‌ها حق دارند بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند و با تعامل هم می‌تواند کاری کرد که تیم ملی آسیب نبیند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود بازی‌های این تیم در 3 هفته پایانی لیگ برتر آسانتر از سایر تیم‌های مدعی قهرمانی است، ادامه داد: بازی ما با تیم‌هایی است که در حال افتادن هستند و برای نیفتادن می‌جنگند اما خود من هم قبول دارم تا حدی بازی‌های ما از سایر رقبا آسانتر است اما این را هم بدانید که تیمی مثل استقلال در شرایط بازی است و ما هم برای اینکه در شرایط بازی باقی بمانیم می‌خواهیم دو اردو در مازندران و ارمنستان برگزار کنیم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه تیم ملی این شانس را دارد که از گروهش در جام جهانی صعود کند، اظهار داشت: با همه احترامی که برای تیم ملی قائل هستم اما آرژانتین و نیجریه می‌توانند از این تیم صعود کنند. در جام جهانی 1998 شاید اگر ما با یوگسلاوی مساوی می‌گرفتیم شاید می‌توانستیم به صعود امیدوار باشیم اما در جام جهانی 2014 کسی بوسنی را نمی‌بیند، این تیم بازیکنان بزرگی دارد که در لیگ انگلیس بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مربی تیم ملی فوتبال کشورمان همه تمرکزش را روی بازی او گذاشته و من فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم در جام جهانی موفق شویم باید از نظر بدنی آماده باشیم چرا که فیزیک قوی، ضعف تیمی را پوشش می‌دهد و با دوندگی بیشتر می‌توان نتیجه گرفت. ما هر وقت اتحاد داشته‌ایم به موفقیت رسیده‌ایم که نمونه‌اش را در بازی با کره جنوبی دیدیم.

دایی که در این برنامه با روی خندان ظاهر شده بود در پاسخ به این سؤال که شما معمولا عصبانی دیده می‌شوید، اظهار داشت: من همیشه مقابل ضعفا سرم پایین است اما اگر کسی بخواهد حق را ناحق کند مقابلش می‌ایستم و این ایده زندگی من است.

 به گزارش فارس، در پایان این برنامه 80 درصد از بینندگان ورزش از نگاه 2 خواستار حضور زین‌الدین زیدان در این برنامه شدند.

نکته جالب اما اینجاست که در ضیافت ناهاری که به افتخار حضور ماتئوس در تهران دیده شده بود تعدادی از هنرمندان از جمله بهرام رادان، بهرام قاسمخانی، پیمان معادی و همایون شجریان حضور داشتند که علیرضا منصوریان و آندرانیک تیموریان هم در این برنامه شرکت کردند.

گفتنی است ماتئوس در بدو ورودش به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) با دانیال داوری دروازه‌بان ایرانی شاغل در لیگ آلمان روبرو شد و با وی صحبت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین