کد خبر: ۲۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
میرلوحی:

افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند

همه جامعه باید مراقب باشند که کشور به روزهای پر تنش گذشته برنگردد/نباید دچار رفتارهای انتقام جویانه و مقابله به مثل شویم/شیوه تندروها کتمان وقایع 8 سال گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرلوحی با بیان اینکه افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند، گفت: افراطیون نه تنها به خاطر اشتباهات گذشته خود شرمنده جامعه نیستند بلکه طوری رفتار می‌کنند و سخن می‌گویند که انگار تمام کارهایشان درست بوده و این تورم و رکود محصول اشتباهات اقتصادی آنها نیست و انگار اینها نبودند که به ارزش‌های دینی و اعتقادات مردم لطمه زدند.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش حامیان دولت در میان تندروهایی که در کار دولت سنگ‌اندازی می‌کنند، اظهار داشت: حمایت از دولت در واقع شامل تعداد زیادی از افراد جامعه می‌شود چرا که انتخابات 24 خرداد سال 92 را خیل عظیمی از مردم با هوشیاری و مشارکت خود در رای دادن رقم زدند.

میرلوحی با بیان اینکه انتخاب آقای روحانی انتخاب یک فرد نبود، خاطر نشان کرد: ما شاهد هستیم که در این شش ماهی که از انتخابات گذشته است وقتی کلمه تدبیر و امید مطرح می‌شود همه احساس می کنند که این دو کلمه چقدر نمای واقعی دارد و برخلاف گذشته وقتی حرفی از تدبیر به میان می آید این تدبیر به معنای واقعی کلمه به معنی کار کارشناسی و و حمایت از ساختارها است و نه یک کار هیئتی و احساساتی و اظهارات غیر عملی.

وی در ادامه افزود: وقتی از امید صحبت می شود یعنی جامعه نسبت به آینده خود و اینکه بتواند با مسائلی نظیر تورم و فساد فراگیری که ایجاد شد و تمام منابع و فرصت های کشور را تلف کرد با امید و مسئولیت روبه رو شوند و اگر امروز آرامش به کشور بازگشته است و آن همه تنشی که برای کشور در منطقه و جهان ایجاد شده بود تبدیل به صلح و دوستی و در نهایت توافق ژنو شد کم دستاوردی نیست.

میرلوحی حمایت از دولت را فراتر از ابعاد سیاسی کار دانست و تاکید کرد: در حال حاضر همه جامعه باید مراقب باشند که کشور به روزهای پر تنش گذشته برنگردد.

وی با بیان اینکه افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند، گفت: افراطیون نه تنها به خاطر اشتباهات گذشته خود شرمنده جامعه نیستند بلکه طوری رفتار می کنند و سخن می گویند که انگار تمام کارهایشان درست بوده و این تورم و رکود محصول اشتباهات اقتصادی آنها نیست و انگار اینها نبودند که به ارزشهای دینی و اعتقادات مردم لطمه زدند.

میرلوحی همچنین تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که ما نباید وقتی رفتار افراطی و غیرمنطقی و انحصارطلبانه این جماعت را دیدیم دچار رفتارهای انتقام جویانه و مقابله به مثل شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان معتقدند مخالفانشان باید از حقوق اساسی و شهروندی برخوردار باشند، گفت: اساسا اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با تکیه به شعار "زنده باد مخالف من" رقبای اصلیشان را از حقوق اساسیشان محروم نمی کنند و این در واقع تفاوت دو فضا و دو رفتار است.

میرلوحی با تاکید مجدد بر اینکه ما نباید دچار رفتارهای غیرمنطقی افراطییون شویم، گفت: ما وقتی می گوییم که باید از دولت حمایت کرد به این معنی است که نباید در برابر افراطیون موضع سکوت در پیش بگیریم و از آنجایی که شیوه تندروها کتمان وقایع 8 سال گذشته است باید با استفاده از آمار و مستندات مرتب واقعیت‌ها را یادآوری کنیم تا آنها نتوانند طلبکار شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین