کد خبر: ۲۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳

عبدالله گل: برای کاهش اختلافات سیاسی در ترکیه تلاش می‌کنم

ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه لحظاتی پیش ، رای خود را به صندوق رای انداخت و با اشاره به اختلافات احزاب مختلف از تلاشش برای کاهش این اختلافات خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈعبدالله گلˈ که در استانبول بسر می برد ، امروز به آنکارا پایتخت ترکیه بازگشت و رای خود را در انتخابات شهرداری ها در این کشور در یک حوزه رای گیری در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در منطقه ˈ چانکایاˈ به صندوق انداخت.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه نیز در نزدیکی منزل مسکونی خود در منطقه ˈاسکودارˈ استانبول رای خود را به صندوق انداخت.

عبدالله گل در گفت وگو با خبرنگاران به شمار شرکت کنندگان در این انتخابات اشاره کرد و افزود: اخبار رسیده حاکی از استقبال مردم ترکیه از این انتخابات است. امروز مردم ترکیه با آرای خود حرفشان را خواهند زد. 

وی همچنین به رقابت های انتخاباتی در ماه های گذشته اشاره کرد و توضیح داد: انتخابات امروز تجلی آرای مردم است .

رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: در طول رقابت های انتخاباتی ما شاهد رقابت سخت احزاب مختلف بودیم که نشان از اختلافات بسیار بود و ما تلاش خواهیم کرد که از این اختلافات بکاهیم .

گل تصریح کرد : ما دارای دولتی قدرتمند هستیم و دراین انتخابات این مهم است که مردم چه می خواهند و چه چیزی به سود مردم ترکیه است. 

رییس جمهوری ترکیه گفت : انتخابات شهرداری ها در ترکیه نشان از وجود دمکراسی است و نتایج انتخابات هر چه باشد خواسته مردم است. 

ˈکمال قلچداراوغلوˈ رهبر حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلق و ˈ دولت باغچه لیˈ رهبر حزب حرکت ملی ترکیه نیز آرای خود را درآنکارا به صندوق های رای انداختند.

باغچه لی رهبر دومین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور ، شمار شرکت کنندگان در این انتخابات را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات سبب خیر برای ترکیه شود.

قلیچداراوغلو رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه نیزگفت : من به رای مردم ترکیه برای ایجاد دمکراسی در این کشور اطمینان دارم . 

انتخابات شهرداری ها در ترکیه از امروز با شرکت نمایندگان احزاب مختل آغاز شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین