کد خبر: ۲۴۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

فریده شجاعی: مربی فوتبال زن خارجی کم است

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال معتقد است، برای حضور تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در رقابت های بین المللی و آسیایی نیازمند مربی خارجی هستیم اما یافتن مربی خوب خارجی برای تیم ملی زنان کار سختی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «فریده شجاعی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: رزومه چند مربی خارجی را بررسی کرده ایم و در حالی که رزومه خوبی نداشتند، ادعایی در حد دریافت 20 هزار دلار در ماه را داشتند.

وی ادامه داد: هدف ما ارتقا سطح فنی تیم ملی فوتبال زنان است و اگر قرار باشد یک مربی درجه چندم اروپایی حتی نتواند تیم را در حد مربیان داخلی آماده کند، ترجیح می دهیم کار آماده سازی تیم ملی را با روند آرام تر اما موثرتر ادامه دهیم.

شجاعی گفت: امیدوارم با توجه به پیگیری های صورت گرفته تا پایان اردیبهشت ماه، اسامی چند مربی خوب خارجی به ما ارایه شود تا بتوانیم کار آماده سازی تیم ملی فوتبال زنان را سریع تر آغاز کنیم.

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا تا جذب یک مربی خارجی، برای شروع تمرینات تیم ملی فوتبال زنان، یک سرمربی و یا تیمی از مربیان داخلی به کار گرفته نمی شود، گفت: این مساله در کمیته فنی و کمیته زنان فدراسیون فوتبال در حال بررسی است اما هنوز به جمع بندی خوبی در مورد یک مربی زن ایرانی دست نیافته ایم.


** مربیان به دوره های مربیگری بین المللی اعزام می شوند 

شجاعی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برای ارتقا مربیان ایرانی برنامه هایی را دنبال می کند، گفت: هر سال تعداد قابل توجهی از مربیان به دوره های مربیگری بین المللی اعزام می شوند که قطعا تاثیر زیادی در ارتقا سطح فنی فوتبال زنان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربیان زن برای تماشای مسابقات فوتبال یا فوتسال آسیایی یا جهانی به برخی رقابت ها اعزام می شوند یا خیر؟ گفت: اعزام به مسابقات بین المللی 

نمی تواند چندان تاثیری در ارتقای سطح فنی مربیان زن داشته باشد! ضمن اینکه هزینه اعزام مربیان به این رقابت ها بسیار زیاد است.

شجاعی که قرار است خودش روز اول خرداد ماه به مرحله نهایی مسابقه های فوتبال زنان قهرمانی آسیا در ویتنام اعزام شود، در خصوص پیشنهاداتی که ایران قصد دارد در جلسات مسوولان فوتبال زنان آسیا در حاشیه این مسابقات ارایه کند، گفت: باز هم مهم ترین پیشنهاد ما در این مسابقات، بررسی و راه اندازی مسابقات فوتبال و فوتسال جام باشگاه های زنان آسیا است تا زمینه برای جذب حامیان مالی بیشتر برای تیم های فوتبال و فوتسال زنان بیش از گذشته فراهم شود.

مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی زنان آسیا، اوایل خرداد ماه در کشور ویتنام برگزار خواهد شد.


** رقابت های چهارجانبه فوتبال دختران زیر 19 سال در کمیته زنان فدراسیون فوتبال بررسی می شود

نایب رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد اینکه آیا مسابقات چهارجانبه تیم های فوتبال زنان، داخل کشور برگزار می شود یا خیر؟ گفت: به نظر می رسد علی کفاشیان موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است اما باید این مساله و امکان اجرایی شدن آن را در جلسه ای که روز دوشنبه

در کمیته زنان فدراسیون فوتبال برگزار می شود، بررسی کنیم.

پیشنهاد برگزاری رقابت های چهارجانبه تیم فوتبال دختران زیر 19 سال و سه تیم برتر فوتبال زنان از سوی مهناز امیرشقاقی سرمربی این تیم در راستای ارتقای آمادگی بازیکنان این تیم مطرح شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین