کد خبر: ۲۴۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
سخنگوی دولت خبر داد

وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری درباره وقایع زندان اوین گزارش می‌دهند

سخنگوی دولت گفت که وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری درباره وقایع بند 350 زندان اوین گزارشی تهیه خواهند کرد و این گزارش از طریق دولت به اطلاع مردم خواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود که پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت برگزار شد، با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندان برای دولت، گفت: وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری قرار است گزارشی درباره وقایع زندان اوین تهیه کنند.

وی ادامه داد: ما منتظر دریافت این گزارش هستیم و بعد از دریافت و جمع‌بندی، این گزارش را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تمام منابع حاصل از هدفمندی را صرف تولید و تحول نظام سلامت می‌کنیم

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: دولت کلیه منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را صرف تولید و اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه "اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی با ارائه خدماتی از سوی دولت تعریف شده بود و دولت در این راستا برنامه‌ریزی و فعالیت کرد"، افزود: طبق برنامه اعلام شده، منابع حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به همراه یازده هزار و 300 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی صرف امور تولید و اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها می‌شود. خوشبختانه اجرای طرح سلامت در بیمارستان‌ها آغاز شده و همان‌طور که می‌دانید از هشت اقدامی که باید در راستای اجرایی شدن طرح تحول سلامت انجام شود، سه مورد آن اجرایی شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: طی روزهای گذشته بعد از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی، بیش از سه میلیون نفر از هموطنان عزیزمان بصورت رایگان دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کردند و هر فردی که از مسیر نظام ارجاع به بیمارستان‌ها مراجعه کند و همچنین روستائیان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، فقط پنج درصد از هزینه درمان اکنون از آنها دریافت می‌شود و برای سایر افراد فقط 10 درصد دریافت می‌شود.

مردم مشکلات بیمارستان‌ها را گزارش دهند

وی با تاکید بر اینکه "بیمارستان‌ها موظفند کلیه خدمات لازم برای درمان بیماران را در داخل بیمارستان انجام دهند و برای خرید تجهیزات و انجام خدمات لازم مانند آزمایش‌ها، بیماران را به بیرون از بیمارستان ارجاع ندهند"، گفت: دیگر بیماران نباید برای خرید تجهیزات و مسائل این‌چنینی به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند. این اقدام موجب شد که 40 تا 70 درصد از تجهیزات پزشکی ارزان شود، به این دلیل که دست واسطه‌ها در این ارتباط کوتاه شده است و خود بیمارستان‌ها خرید لازم را بصورت متمرکز انجام می‌دهند.

سخنگوی دولت افزود: برای اینکه این اقدامات به درستی انجام شود، نهاد نظارتی تعریف شده که در بیمارستان‌ها حسن اجرای این کار را کنترل می‌کنند. در خود بیمارستان‌ها نیز واحد بستری و ترخیص بر این امر نظارت دارد و اگر کسی غیر از این موارد مشاهده کرد و با مشکلی مواجه شد، می‌تواند از طریق شماره تلفن 1590 یا پیامک 20001590 این مسائل را منتقل کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اضافه کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت تمهیداتی را فراهم کرده که در آینده نزدیک هر پانزده روز یکی از خدمات اعلام شده به خدمات قبلی اضافه می‌شود.

مکانیزمی برای چگونگی اعطای یارانه به تولید در حال طراحی است

وی همچنین درباره یارانه بخش تولید نیز گفت: درباره بحث مربوط به یارانه بخش تولید و اینکه به هریک از بخش‌ها چقدر داده شود، مکانیزم آن در حال طراحی است و این اقدام بر اساس یک دستورالعمل مشخص انجام می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مبالغ ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به حساب خزانه واریز نمی‌شود و مبلغ حاصل شده به همراه یازده هزار و 300 میلیارد تومان در راستای اقداماتی که دولت اعلام کرده بود، صرف می‌شود.

نوبخت همچنین با اشاره به عزم دولت در ارتباط با کاهش تورم در کشور، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سیاست‌های پولی و مالی و انضباط مالی بتوانیم نرخ تورم را به زیر 25 درصد برسانیم و در واقع تلاش خواهیم کرد که به‌مانند سال گذشته تعهدی که در ارتباط با کنترل تورم داشتیم، اجرایی و عملیاتی کنیم.


قصد و اراده ما گسترش روابط با عربستان است

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر آینده رییس‌جمهور به چین و همچنین دعوت عربستان از ظریف جهت سفر به این کشور، گفت: همان‌طور که قبلا آقای رییس‌جمهور در خصوص نوع رابطه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به ویژه کشور عربستان اعلام کرده بود قصد و اراده ما بر گسترش روابط است.

وی ادامه داد: عربستان از کشورهای همسایه ماست که حسن همجواری و تحکیم روابط بین دو کشور به نفع منطقه است و این اراده در دولت است که رابطه با عربستان در جهت تامین منافع هر دو کشور و ثبات منطقه گسترش پیدا کند.

نوبخت همچنین در ارتباط با سفر رییس‌جمهور به چین با اشاره به توافقات بین ایران و چین و همکاری اقتصادی بین ایران و چین، گفت: در این سفر گسترش روابط بین دو کشور و اجرایی شدن این توافقات مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که شما قبلا اعلام کرده بودید کمیته‌ای در دولت جهت پیگیری اتفاقات رخ داده در بند 305 اوین تشکیل شده، نتایج پیگیری این کمیته به کجا رسید، تصریح کرد: همان‌طور که قبلا عرض کردم دولت بر رعایت حقوق شهروندی چه شهروندانی که آزاد در جامعه هستند و چه شهروندانی که موقتا در زندان هستند تاکید دارد و در ارتباط با موضوعی که اشاره کردید در راستای تنویر افکار عمومی و این‌که دولت وظیفه نظارتی خود را انجام دهد قرار شد وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری بعد از تحقیقات اطلاعات لازم را در اختیار دولت بگذارند و ما نیز بعد از اینکه این اطلاعات را از این دو وزارتخانه کسب کردیم و جمع‌بندی آنها به اطلاع می‌رسانیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی درباره پاسخ دولت به نامه توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در ارتباط با آنچه که وی رانت 650 میلیون یورویی اعلام کرده است، اظهار کرد: در این ارتباط که شما اشاره کردید پاسخ داده خواهد شد؛ چرا که خود دولت بیش از هر یک از آحاد جامعه به جهت مسئولیتی که دارد در ارتباط با مقوله رانت‌خواری مقاوم و حساس است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چندی پیش رییس‌جمهور از وزارت صنایع بازدید کردند و وزیر صنعت نیز اعلام کردند که ارز مبادله‌ای به خودروسازان اختصاص داده خواهد شد، ولی با توجه به این اقدامات مباحثی در مورد گران شدن قیمت خودرو همچنان مطرح است، گفت: در هیات وزیران این موضوع مطرح شد و دولت مخالفت سریع خود را با هرگونه افزایش غیرقانونی این‌چنینی بیان کرد و مقرر شد وزیر صنعت نظارت لازم را داشته باشد و ما نیز بتوانیم از مردم در برابر افزایش قیمت حمایت کنیم.

دولت تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم به کار می‌گیرد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که قوه قضاییه اعلام کرده در صورتی که دولت موارد تخلف مستند من روحانی نیستم را اعلام کند و در این ارتباط شکایت کند پیگیری خواهد کرد، با اشاره به عزم دولت در عدم توجه به این حاشیه‌سازی‌ها، تصریح کرد: دولت با کناره‌گیری از هرگونه حاشیه‌سازی‌ تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و خود را موظف به خدمت به مردم می‌داند. شاید عده‌ای تلاش داشته باشند که همت و ذهن دولت را از خدمت به مردم منحرف و به این دعواها معطوف کنند، ولی مردم دولت تدبیر و امید را در این راستا انتخاب کردند که با پرهیز از حاشیه‌ و توجه به حاشیه‌ها به خدمت به مردم بپردازد و ما نیز تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.


ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین