کد خبر: ۲۵۵۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
رییس کل سازمان امور مالیاتی؛

دریافت مالیات از خانه‌های خالی در انتظار ابلاغ

رییس کل سازمان امور مالیاتی از تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر خانه های خالی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی منتظر دریافت این اصلاحیه است تا آن را اجرا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی عسکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره مالیات خانه های خالی گفت: براساس این اصلاحیه مالیات از خانه ها براساس مدت زمان خالی بودن دریافت می شود.

وی اظهار داشت: برهمین اساس نرخ مالیات خانه هایی که یک، دو و یا سه سال خالی باشد به نسبت مدت زمان متفاوت خواهد بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پس از ابلاغ این اصلاحیه خانه های خالی باید شناسایی و از آنها مالیات دریافت شود اما هم اکنون قانونی در این زمینه وجود ندارد.

عسکری ادامه داد: پس از ابلاغ این اصلاحیه هماهنگی هایی با شهرداری ها و سایر بخش ها انجام می شود تا بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

** تحقق 95 درصد پیش بینی درآمدهای مالیاتی در یک سالگی دولت 

وی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی در یک سالگی فعالیت دولت یازدهم افزود: این سازمان در این مدت به بیشتر اهداف خود دست یافته به نحوی که 95 درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده محقق شده است.

عسکری تصریح کرد: البته 92 درصد درآمدهای پیش بینی شده در سال گذشته نیز توسط سازمان امور مالیاتی کشور محقق شده بود.

** مالیات ارزش افزوده و نهاده های اولیه 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ارزش افزوده نهاده های اولیه نیز گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده که اگر کالای نهایی از مالیات معاف باشد، نهاده های آن معاف نیست.

وی ادامه داد: از آنجا که از کالای نهایی مذکور نمی توانیم مالیات دریافت کنیم، مالیات نهاده ها باید در قیمت تمام شده لحاظ شود.

عسکری گفت: اگر نهاده از مالیات معاف و کالای نهایی مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، مالیات مذکور از کالای نهایی دریافت خواهد شد.

** دریافت مالیات بر ارزش افزوده از قیمت تمام شده خودرو 

وی درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خودرو نیز گفت: براساس فرمول قیمت گذاری خودرو 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده از قیمت تمام شده دریافت و یا به عبارتی معادل هشت درصد به قیمت تمام شده افزوده می شود.

عسکری درباره دریافت مالیات از خودروهای وارداتی اظهار داشت: برای خودروهای وارداتی 8 درصد ارزش اظهار گمرکی به عنوان مالیات دریافت می شود.

**دریافت بخشی از بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام شده مالیات دو باشگاه تقسیط و بخش اعظم آن دریافت شده است.

** وصول بدهی مالیات اختلاس سه هزار میلیارد تومانی تا سال 89

عسکری از وصول بدهی مالیاتی از پرونده سه هزار میلیاد تومانی تا قبل از سال 89 خبر داد و گفت: البته مالیات پس از 89همچنان در حال رسیدگی و برخی از پرونده ها در مرحله تشخیص است.

وی تصریح کرد: البته پرونده برخی از شرکت ها نیز در مراحل قطعی قرار دارد و اخیرا با دادستانی کل کشور هماهنگی هایی صورت گرفته تا پرونده نهایی و مالیات وصول شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین