کد خبر: ۲۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

داعش به هند رسید!

تحقیقات بیشتر درباره پیراهن های دارای آرم داعش که شماری از جوانان جنوب هند با آنها عکس انداخته و سپس در فیس بوک منتشرکردند، مشخص کرد متهم اصلی یک حامی فعال این گروه تروریستی است که سعی می کرده مغز جوانان مسلمان هندی را برای جنگ در عراق شستشو دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: انتشار تصاویری از تعدادی جوانان هندی با پرچم سیاه گروه تروریستی داعش در فضای مجازی باعث نگرانی برخی از مردم و مقامات دولت هند شد.

به گزارش ایرنا این تصاویر که هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست شد باعث شد که پلیس و مقامات دولتی هند دست به کار شوند و فردی را که اقدام به توزیع این لباس ها کرده بود دستگیر کنند. وی امام جماعت یک مسجد بود.

هرچندگفته شد که این تصاویر برای قدردانی از این گروه تروریستی برای آزاد کردن حدود400 پرستار گرفتار شده در دست این گروه تروریستی در عراق گرفته شده ولی این اقدام زنگ خطری برای رشد افراط گرایی در کشوری با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان را به صدا درآورده است .

با نگاهی به شیوه های حساب شده گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی ،نباید از کنار این اقدامات به سادگی گذشت چرا که هرگونه بی توجهی عواقب وحشتناکی برای جمعیت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند دارد.

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویر کشتار وسیع خود درفضای مجازی بیشترین بهره را از اینترنت در ایجاد هراس دربین مردم عراق و دستیابی به اهدافش کسب کرد.

اگر به سابقه عضو گیری گروهک تکفیری داعش نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این گروهک موفق به عضو گیری در بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی برای دستیابی به اهداف متحجرانه خود شده بود ولی فعالیت این گروه در هند که تاکنون سابقه ای در این گونه فعالیت ها نداشته باعث نگرانی شده است.

روزنامه هندو نوشت: تحقیقات بیشتر درباره پیراهن های دارای آرم داعش که شماری از جوانان جنوب هند با آنها عکس انداخته و سپس در فیس بوک منتشرکردند، مشخص کرد متهم اصلی یک حامی فعال این گروه تروریستی است که سعی می کرده مغز جوانان مسلمان هندی را برای جنگ در عراق شستشو دهد.

روزنامه هندو می افزاید: پلیس منطقه رامانتهاپورام در جنوب هند با بدست آوردن این اطلاعات جدید، یک نفر را که پیراهن هایی با آرم و شعار داعش بر روی آن را خریده بود، دستگیر کرد.

جوانان مذکور روز عید فطر مقابل یک مسجد با پیراهن های داعش عکس دسته جمعی گرفتند وآن را در فیس بوک منتشر کردند.

ˈان. ام. میلواهانانˈ رییس پلیس محلی در گفت وگو با روزنامه هندو اظهار داشت: فیض الرحمان پس از آنکه طرح و پول را از عبدالرحمن و ریلوان دریافت کرده، با آگاهی کامل پیراهن را سفارش داده است.

به گفته وی، فیض الرحمان براساس قانون جزای مربوط به اغفال دیگران برای فعالیت های غیرقانونی دستگیر شده است.

وی بر اساس دستور دادستانی در بازداشت قضایی بسر می برد.

به گفته مقام های پلیس، پس از آغاز بازجویی از جوانانی که در عکس بودند، پدر عبدالرحمان 50 پیراهن را آتش زده اما 25 پیراهن دیگر توسط پلیس توقیف شده است. در عین حال، پلیس گذرنامه عبدالرحمان را که با روادید گردشگری برای تجارت منسوجات و چرم به تایلند، هنگ کنگ، سنگاپور و سریلانکا رفته بود توقیف کرده تا از فرار او به خارج از کشور جلوگیری شود.

پس از انتشار تصویر این جوانان در فیس بوک، پلیس ابتدا تصور کرد که آنها فقط قصد تشکر از داعش برای آزاد کردن پرستاران هندی را داشته اند، اما تحقیقات بیشتر نشان داد که برنامه های جدی تری پشت موضوع بوده است

ناپدید شدن ناگهانی چهار دانش آموز شهر بمبئی در تابستان امسال و پیوستن آنها به گروه تروریستی داعش در عراق به نگرانی ها در زمینه رشد افراط گرایی در این کشور افزود.

این افراد از طریق اینترنت جذب این گروه تروریستی شده بودند .

جذب نیرو از طریق اینترنت موضوعی است که نگرانی مقامات هندی را به همراه داشته است.

در منطقه کشمیر و تامیل نادو نیز اخباری مبنی بر دیده شدن جوانانی منتشر شده که با پوشیدن لباس های گروه داعش و در دست داشتن بنرهایی به حمایت از این گروه تروریستی پرداخته بودند.

برحی از کارشناسان علت گرایش جوانان هندی به گروههای تروریستی مانند داعش را بی توجهی دولت به حقوق مسلمانان و فشار آنان به دولت می دانند.

داعش نیز به نسبت دیگر گروه های افراطی راهبرد متفاوتی در عضوگیری دارد و در تلاش است تا نیروهای بیشتری را جذب کند. به طور مثال گروه القاعده به دلیل هراس از واکنش تند هندوها و یا دولت مرکزی هند تلاشی برای جذب نیرو از این کشور انجام نمی داد.

به هرحال اتفاقات اخیر نگرانی مقامات هندی را به همراه داشته و زنگ خطر را برای این کشور که مسلمان زیادی را درخود جای داده به صدا درآورده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین