کد خبر: ۲۵۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
معاون اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت؛

ایران تا 60 سال آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز دارد

معاون اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رتبه برتر ایران از نظر ذخیره اکتشافات نفتی، گفت: ایران تا 60 سال آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، بهمن سلیمانی با بیان اینکه ایران تا 60 آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز دارد، افزود: هم اکنون ایران از نظر ذخیره اکتشافات نفتی در دنیا رتبه برتر دارد، ضمن آنکه در فاصله سال های 2000 تا 2006 و 2006 تا 2012 به ترتیب موفق به کسب رتبه نخست جهانی در زمینه اکتشافات گاز و نفت شد.

وی شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران را بیش از متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: هم اکنون شانس موفقیت حفاری اکتشافی در ایران بیش از 70 درصد است، ضمن آنکه در سال 1391 موفق شدیم شانس اکتشاف را با یک رکورد جدید تا 90 درصد ارتقا دهیم.

براساس گزارش ها، برنامه های اکتشافی در سه سال نخست برنامه پنجم توسعه 95 درصد پیشرفت داشته است.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آبان سال گذشته، تعداد میدان های کشف شده نفتی و گازی در حوضه های رسوبی ایران را به ترتیب 178 و 70 میدان اعلام کرده و گفته بود: از 178 میدان نفتی کشف شده، تعداد 176 میدان در حوضه زاگرس و خلیج فارس و 2 میدان در حوضه ایران مرکزی بوده است؛ ضمن اینکه از میان میدانهای گازی کشف شده، 65 میدان گازی نیز در حوضه زاگرس و خلیج فارس، 2 میدان در حوضه ایران مرکزی و 3 میدان در حوضه کپه داغ قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین