کد خبر: ۲۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

چرا جای برخی زخم‌ها در بدن می‌ماند؟

یک متخصص پوست‌ومو عوامل ژنتیکی و برخی کمبود‌های تغذیه‌ای مانند کمبود آهن، روی و پروتئین را از علل ترمیم دیرهنگام زخم‌ها و کبودی‌ها در بدن خواند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که اغلب در افراد سالم کمتر پیش می‌آید که جای زخم‌ها و کبودی‌ها در بدن باقی بماند، افزود: احتمال به جا ماندن زخم‌ها در کودکان بسیار کمتر است و ترمیم زخم‌ها و کبودی‌ها در کودکان بسیار بهتر صورت می‌گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه دلیل به جا ماندن زخم‌ها و کبودی‌ها در بدن برخی افراد بیشتر ژنتیکی است، یادآور شد: به جا ماندن زخم‌ها و کبودی‌ها در بدن افراد نشان از بیماری خاصی نیست بلکه تنها نشان دهنده کمبود تغذیه‌ای در افراد است.

احسانی در خصوص راهکار درمانی زخم‌ها و کبودی‌هایی که در بدن افراد باقی می‌مانند، اظهار کرد: این افراد باید بلافاصله پس از مشاهده وجود زخم در بدن خود از کرم‌های ترمیم کننده مناسب استفاده کنند تا جای زخم در بدن آنها بهتر شود؛ چرا که به طور قطع مصرف این کرم‌های ترمیم کننده نتیجه را بهتر می‌کند.

این متخصص پوست‌ومو تصریح کرد: استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی در افرادی که به دلیل ژنتیکی یا تغذیه‌ای با مشکلات به جا ماندن زخم و کبودی در بدن مواجه هستند، تاثیر چندانی ندارد و تنها به کمتر شدن التهاب در فرد منجر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اغلب پس از جراحی، خراش و التهاب ابتدا به مدت 4 ساعت از کمپرس یخ و سپس از کمپرس گرم برای بیماران استفاده می‌شود. این اقدام به جهت آن است که التهاب در بیمار کمتر و جای زخم‌ها و کبودی‌ها کمتر باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین