کد خبر: ۲۷۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای نقد رسانه از خود است

مرادخانی: بازسازی تئاتر شهر بهمن‌ماه تمام می‌شود

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: رسانه که وظیفه نقد را دارد این فضا شرایطی را فراهم می کند که نقدی را هم نسبت به خودداشته باشد
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: "علی مراد خانی" معاون هنری وزیر ارشاد گفت : نظر فی نفسه نسبت به نمایشگاه مطبوعات دارم، چراکه هرکس تاحدودی باید از خود اطلاع داشته باشد رسانه که وظیفه نقد را دارد این فضا شرایطی را فراهم می کند که نقدی را هم نسبت به خودداشته باشد. همچنین رقابتی میان رسانه ها شکل می‌گیرد که به بهترشدن آینده رسانه ها کمک خواهد کرد. 

به گزارش آفتاب به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی افزود: با نیم نگاهی که به نمایشگاه مطبوعات داشتم شاهد بی برنامگی برخی از غرفه ها بودم که این موضوع به مدیریت معاونت بر نمی‌گردد بلکه خود اهالی رسانه برای این نمایشگاه برنامه ای نداشته‌اند و تنها برای حضور در این مجمع حاضر شدند. 

مرادخانی تصریح کرد: رعایت اخلاق رسانه‌ای موضوعی است که خود رسانه و خبرنگار نسبت به آن آگاه است که آیا در اطلاع‌رسانی این اصول را رعایت کرده است یا نه؟ البته در برخی موارد نیز با توجه به شرایط کشور باید به گونه‌ای عمل کنند؛ یعنی با کسانی که در جریان خبر هستند برای بهتر‌شدن انتشار خبر مشورت داشته باشند. 

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: طی صحبتی که با انتظامی معاون مطبوعاتی داشتم به این نتیجه رسیدیم که برای اهالی رسانه کلاس‌های آموزشی ترتیب داده شود و هر حوزه نیز خبرنگار مختص به خود را داشته باشد تا روند بهتری را شاهد باشیم. 

وی اظهار داشت: بازسازی تئاترشهر وضعیت خوبی را طی می‌کند و تا بهمن ماه آماده استفاده خواهد بود. متاسفانه زمانی که همه گروه‌های تئاتری خواهان اجرا در سالن های بیست نفره هستند باید با توجه به توانایی تئاتر شهر فضای مناسبی را ایجاد کرد. 

مرادخانی افزود: تئاتر شهر به یک لانه‌زنبوری تبدیل شده بود که هر نمایشی با وجود مطرح بودن کارشان اما به دلیل نبود ظرفیت کافی برای تماشاگران سود اقتصادی کسب نمی‌کرد بنابراین ما با این کار چند موضوع از جمله منافق اقتصادی،مدیریت و سرویس دهی به مخاطبان را در نظر گرفتیم. 

در مورد نبود نظارت کافی برروی آثار: اجراهای تئاتر در هر زمانی که لازم باشد از سوی حوزه مسئولیتی دیده خواهد شد حتی شده برخی از آثار را خود من قبل از اجرا دیده ام.

باتوجه به اینکه تئاتر هنر فرهیخته، انتقادی و بروز‌شده‌ای است اما حدود و صدوری هم دارد و باید نگاهی داشته باشد که به جامعه آسیب نزند اما در مقابل هم هنرمند و هم جامعه باید از انتخاب خود سود ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین