کد خبر: ۲۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
استقبال نویسندگان و هنرمندان از فراخوان مسجدجامعی برای هفته کتاب

کتاب‌فروشی‌های شهر میزبان نویسندگان و هنرمندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از مردم و پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواست تا به مناسبت هفته کتاب روز پنج‌شنبه29 آبان در حرکتی نمادین در کتابفروشی‌های سراسر کشور حضور به هم رسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: امروز به مناسبت هفته کتاب از 9 صبح تا 9 شب هنرمندان و نویسندگانی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، مصطفی محقق داماد، ناصر تکمیل همایون، رضا شعبانی، کریم مجتهدی، امیراسماعیل آذر، مسعود کوثری، سید محمد اعرابی، غلامرضا خاکی، اسدالله امرایی، جواد مجابی، لیلی گلستان، پگاه آهنگرانی، اسدالله امرایی، منیژه حکمت و ... به پیشنهاد احمد مسجدجامعی در کتاب‌فروشی‌ها حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش آفتاب، عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از مردم و پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواست تا به مناسبت هفته کتاب روز پنج‌شنبه29 آبان در حرکتی نمادین در کتابفروشی‌های سراسر کشور حضور به هم رسانند.

سینا جعفری مدیر فروشگاه نشر ثالث در ارتباط با این خبر به خبرنگار «آفتاب» گفت: «با شروع هفته کتاب تعداد مراجعان به کتاب‌فروشی‌ها بیشتر شده است. بنا به پیشنهاد آقای مسجدجامعی قرار شد، هنرمندان و نویسندگان نیز در فروشگاه‌های کتاب حاضر شوند. من فکر می‌کنم حضور هنرمندان در هفته کتاب در کتاب‌فروشی‌ها به استقبال مردم و دیده‌شدن این ماجرای فرهنگی تاثیر مثبت می‌گذارد و پیش‌بینی ما این است که فروش کتاب در روز پنجشنبه افزایش پیدا می‌کند.»

مسجدجامعیدر فراخوان خود نوشته بود: «به عنوان حرکتی نمادین همزمان با هفته کتاب از همگان بویژه جوانان علاقمند و پدید آورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ و اندیشه دعوت می‌کنیم در روز پنج شنبه29 آبان با حضور در «کتابفروشی»‌های سراسر کشور، گامی کوچک و ارجمند در راه تشویق به خواندن کتاب بردارند.»

گفتی است چگونگی حضور برخی از چهره‌ها در انتشارات‌های گوناگون به شرح ذیل است: دکتر مصطفی محقق داماد نشر آینده خیابان ولی عصر – نرسیده به سه راه زعفرانیه بنیاد موقوفه مرحوم افشار،- دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی نشر آینده خیابان ولی عصر – نرسیده به سه راه زعفرانیه بنیاد موقوفه مرحوم افشار دکتر-نجفقلی حبیبی- انتشارات حکمت و دانشگاه تهران – خیابان انقلاب و دکتر کریم مجتهدی پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی کریم خان بین سپهبد قرنی و ایرانشهر.

نشرثالث هم از 9 صبح تا 9 شب میزبان هنرمندانی همچون، لیلی گلستان، پگاه آهنگرانی، اسدالله امرایی ،منیژه حکمت ،پگاه آهنگرانی و ... است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین