کد خبر: ۲۷۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

پاسخ علما و اهالی فرهنگ به فراخوان مسجدجامعی

به دنبال فراخوان احمد مسجدجامعی از اهالی اندیشه، فرهنگ و هنر برای حضور در کتاب‌فروشی‌ها در روز پنجشنبه 29( آبان)، چهره‌های متفاوتی به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله ابراهیم امینی - امام جمعه قم - با استقبال از این حرکت فرهنگی، از نویسندگان، حوزویان دانشگاهیان و مردم این شهر خواسته که روز پنج‌شنبه در کتابفروشی‌ها حضور پیدا کنند.

همچنین آیت‌الله مصطفی محقق‌ داماد با استقبال این فراخوان، روز پنجشنبه ساعت 10 صبح در بنیاد موقوفه ایرج افشار و در محل کتابفروشی آینده، واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع زعفرانیه حاضر می‌شود و عصر پنجشنبه هم از ساعت چهار در مرکز نشر علوم‌اسلامی، واقع در خیابان شریعتی، ایستگاه پل‌ رومی حضور خواهد داشت.

گفته می‌شود، آیت الله ابراهیم جناتی، آیت الله سیدمحمدجواد طباطبایی بروجردی، آیت‌الله سیدمحمد یثربی کاشانی و آیت‌الله سیدمحمد ابن‌الرضا خوانساری هم اعلام کرده‌اند که برای تشویق و ترغیب مردم برای کتابخوانی در کتابفروشی‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رسول جعفریان، محمدحسین فلاح‌زاده، علی اصغر رضوانی، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، عبدالرزاق حرزالدین، محمد اسفندیاری هم به نشر دلیل ما می‌روند.

کانون نویسندگان قم نیز هم در فراخوانی از حضور اعضای کانون نویسندگان قم روز پنج شنبه ۲۹ آبان در کتابفروشی‌های مجتمع ناشران قم خبر داده است.

همچنین دکتر شفیعی‌کدکنی در این روز در نشر آینده حضور پیدا می‌کند، همچنین چهره‌هایی چون احمدرضا احمدی، لیلی گلستان، فاطمه معتمدآریا، سیدعلی صالحی، جواد مجابی، اندیشه فولادوند، بیژن اشتری، اسدالله امرایی هم به نشر ثالث می‌روند.

گفته می‌شود، دکتر سیدمحمد اعرابی به پژوهشکده مدیریت سما واقع در بلوار دریا می‌رود، دکتر مسعود کوثری در موسسه انتشارات علمی- فرهنگی در چهارراه جهان کودک حاضر خواهد شد، دکتر امیراسماعیل آذر و دکتررضا شعبانی در انتشارات سخن واقع در خیابان انقلاب هستند و دکتر کریم مجتهدی و دکتر ناصر تکمیل‌همایون به پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی در خیابان کریمخان می‌روند و دکتر غلامرضا خاکی به نشر فوژان در خیابان اردیبهشت می‌رود.

مسجدجامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواست تا به مناسبت هفته کتاب، روز پنجشنبه 29 آبان در حرکتی نمادین در کتابفروشی‌های سراسر کشور حضور به هم رسانند. او در این فراخوان آورده بود: «کتاب در سنت فرهنگی ما، ارزش و اعتبار زیادی دارد و کتابخوانی در کلام بزرگان دینی و ملی ما همواره به‌عنوان رفتاری پسندیده، توصیه شده است. در دنیای جدید نیز خواندن کتاب از نشانه‌های پیشرفت جوامع شناخته می‌شود. با این همه کتابخوانی در زندگی روزمره ما ایرانیان جایگاه چندان محکمی ندارد و در سنجش با بسیاری از کشورها پایین است و این برای اکنونمان مایه تأسف و برای آینده ایران عزیزمان نگران‌کننده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین