کد خبر: ۳۰۳۲۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

چه کسی به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس توهین کرده است؟

مراسم تشییع پیکر 270 شهید دوران دفاع مقدس این بار حال و هوای دیگری داشت. چرا که 175 تن از این شهدا، غواصان اسیر دست بسته ای بودند که به دست بعثیان مظلومانه به شهادت رسیده بودند. اما در این میان سخنان یکی از افرادی که به عنوان سخنران فرعی در این مراسم دعوت شده بود، آکنده از توهین به دو تن از مقامات بالای کشور بود.
آفتاب‌‌نیوز :
در مراسم تشییع 270 شهید در فایل صوتی و تصویری که از سخنان یکی از سخنرانان که گفته می شود یکی از مداحان کشور است، توهین به شخص رئیس مجلس و شخص رئیس جمهور،استنباط می شود.

به گزارش تابناک،  وی در اظهاراتی در ارتباط با سفر یکی از زنان دیپلمات اروپایی که با پوششی نامناسب به لاقات رئیس مجلس شورای اسلامی آمده بود، رئیس مجلس رابی غیرت و خاک بر سر خطاب می کند.

این شخص همچنین در بخشی دیگر به به یکی دیگر از سران نظام که احتمالا رئیس جمهور کشور است،توهین می کند و می گوید «اگر عُرضه نداری کنار برو».

اگرچه گاهی در رسانه ها‌ گروهی یا برخی تریبون ها شاهد اظهار نظرهای تند برخی از احزاب،گروه‌ها و افراد علیه یکدیگر هستیم. به نحوی که عده‌ای هر کسی را که تشخیص دهند به عنوان انتقاد مورد تخریب قرار می‌دهند. اما اینکه در چنین مراسم ملی که شهدا نماد وحدت آفرین هستند، توهین به سران کشور، جای تعجب دارد.

مرز میان تخریب و انتقاد سازنده روشن است. رهبر انقلاب نیز بارها بر این نکته تاکیده کرده اند که مواظب باشید به جای انتقاد تخریب نکنید. برای مثال ایشان در خطبه های نماز عید فطر در سال 85 بیان می دارند:«آن كسانى هم كه دستى در تبليغات دارند، فضاى سياسى كشور را آشفته نكنند؛ بدگويى از اين، اهانت به آن، معارضه‌ى جناحهاى سياسى با هم. مردم چه تقصيرى كرده‌اند كه بايستى ذهن آنها به خاطر انگيزه‌هاى مختلف سياسىِ اشخاص و گروهها و جناحها و مجموعه‌ها، آشفته و مغشوش شود. » (خطبه‌‌هاى نماز عيد سعيد فطر02/08/85)

نقد و انتقاد و مخالفت با سیاست های دولت های مختلف و حتی اظهار آن در جلسات علنی و اجتماعات حق هر شهروندی است و کسی را نمی توان از ابراز مخالفت و یا انتقاد از سران مملکت برحذر داشت. اما اظهار نظر و مخالفت هم خود آیین و چارچوب هایی دارد که در صورتی که از سوی افراد رعایت نشود، به طرفه العینی تبدیل به توهین و تخریب می شود.

اینکه در یک تریبون عمومی به جای نقدسیاست های رئیس دولت و یا مجلس، به آنان توهین می شود، مسیری را باز خواهد کرد که آینده چندان خوشایندی را نمی توان برای آن متصور بود. این در حالی است که توهین به سران مملکت یه هر شهروند دیگری جرم تلقی می شود و کسانی که به ویژه در تریبون های عمومی و در مراسمی که چشمان همه جهانیان به آن خیر شده است؛ عملا و علنا، به سران مملکت توهین می کند،قابل پیگرد قانونی هستند.

به نظر می رسد که دستگاه های مسئول لازم است که با دقت و سرعت، پی گیر این مساله باشند و گزارش این مساله را به افکار عمومی بدهند. چرا که اگر باز هم پرده دری در این کشور باب شود، باید منتظر ایجاد شکاف هایی در بین مردم باشیم که ترمیم آن به سادگی امکان پذیر نیست.فایل هایی از سخنرانی شخصی که گفته می شود مداح است در سایت های مختلف منتشر شده است. بعید است که شناسایی هویت این شخص برای مقامات مسئول کار چندان دشواری باشد.

بنابراین دست اندرکاران این گونه مراسم باید برای حفظ شان شهدا و همچنین حفظ انسجام و وحدت ملی در دعوت از افراد برای حضور در جایگاه ویژه مراسم دقت بیشتری انجام دهند. چرا که هر سخن بی جایی ممکن است باعث شود که عکس شهدا را ببینیم ولی عکس شهدا حرکت کنیم. شهدا بی رنگ بودند اما برخی رفتار ما نشان از رنگی بودن دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
8
47
محمود کریمی توهین میکنه من فایل صوتیش دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
23
سلام،بایدبه مردم اعلام کنیدچه کسی توهین کرده است.هرکسی درغیاب شخصی به اوتوهین کندبه خودش برمیگردد چون طرف مقابل نیست جوابش رادهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
5
36
چرا باید به یه مداح که هیچکاره ممکلته اجازه داده بشه اینطوری به سران مملکت توهین کنه؟؟؟؟؟؟ مگه این یارو کیه؟؟؟؟؟. پس قوه قضائیه تو این مملکت چیکار داره میکنه؟؟؟؟؟ وای به حال کشوری که یه نوحه خون بیاد به رئیس جمهور و رئیس مجلسش توهین کنه. یه روز روی مردم عادی اسلحه بکشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
1
3
امنیت خوبی که الان در مملکت داریم نتیجه چشمان باز و گوشهای شنوای نیروهای امنیتی کشور میباشند( خداوند متعال سلامتشان بدارد) که اقدامات خائنین را در نطفه خفه میکنند . قابل باور نمیباشد که کسی در یک جمع و با صدای بلند نسبت به مسئولین مملکت نقد داشته و یا توهین کند و آدرس و نشانه ای از خود بجای نگذارد ، بنظر میرسد یا آن حرفها توهین نیست که نیاز به تعقیب داشته باشد و یا اینکه برای گفتن احیانا توهین از حاشیه امنیتی مطمئنی برخوردار میباشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
5
0
مگه شما تو همین سایت و دیگر سایت ها به همین مداح تهمت نزدید و با وجود تبرئه در دادگاه عذرخواهی نکردید.
خداوند می بیند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
2
1
چرا خبر را باوجود تکذیب حذف نمی کنید؟
مغرض ها
جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
9
مردم نباید پای روضه خوانی این جور ادمهابروند مگر یک مداح در این مملکت چکاره است به مقام اول اجرایی کشور توهین کند این بی نظمی باعث هرج ومرج در کشور میشود اتحاد را از بین میبرد مردم را دلسرد میکند پس دستگاه قضایی نیروی انتظامی اطلاعات کشور چکار میکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین