کد خبر: ۳۰۳۴۷۲
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
خط‌ ونشان كشيدن مداحان از تریبون‌های ملی و مذهبی برای رقبای سیاسی

در حاشیه توهین یک مداح به رئیس‌جمهور؛ آیا مدعی‌العموم نباید ورود پیدا کند؟

سخنان توهین‌آمیز یک مداح مشهور در تهران به برخی چهره‌های کشور بویژه رئیس‌جمهور و هاشمی رفسنجانی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته و انتقاداتی از سکوت مراجع قانونی در برابر این اظهارات منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟»؛ این جمله را «اپوزیسیون خارج‌نشین» خطاب به «حسن روحانی» و «هاشمی‌ رفسنجانی» نمی‌گوید؛ این را «سعید حدادیان» یکی از مداحان تهران خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید. انگار دوباره «دور، دور آنهاست»؛ مداحانی که محافل مذهبی را سیاسی می‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد خطاب به سیاسیون مخالف خطشان بیان می‌کنند. ماه مبارک رمضان و مراسم مناجات، مورد سوءاستفاده قرار گرفت تا نوک پیکان انتقادات به سمت دولت غیردلخواهشان و «هاشمی‌ رفسنجانی» نشانه برود. شاید بتوان «آیت‌الله» را پای ثابت انتقادات برخی مداحان دانست ولی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور، سوژه جدیدی است که آنها به میان آورده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از شرق، «حدادیان» پنجشنبه شب، در دومین شب مراسم مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برای دومین بار در هفته اخیر، آتشبار مداحان را به سمت دفتر ریاست جمهوری گرفت و بر هاشمی و روحانی تاخت؛ تاخت‌وتازهایی که یادآور مجالس آنها در دوران اصلاحات و حملات لفظی‌شان به دولت و رئیس‌جمهور آن زمان است.

او در این مراسم، به سخنان اخیر «روحانی» در مورد تحریم‌ها که گفته بود «آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست، گویی که از جیب مردم بی‌خبرند» را سیبل سخنانش قرار داد: «آن آقا می‌گوید بعضی‌ها از جیب مردم خبر ندارند! تو دلت واقعا برای مردم سوخته؟ شما کجا می‌نشینی؟ زندگی‌ات چطور است؟ استخر را نفر قبلی خراب کرد، شما دوباره ساختید. می‌گویند رئیس‌جمهور باید گلف بازی کند و به استخر برود. شما بروید شنایتان را بکنید و جت‌اسکی‌تان را بروید. این حرف‌ها که در مورد جیب مردم می‌زنید از شما خنده‌دار است».

این مداح که در کمپین انتخاباتی «محمود احمدی‌نژاد» در سال 88 حضور داشت، خطاب به هاشمی نیز گفته «من چند حرف با جناب آقای هاشمی دارم. یکی اینکه: در کربلای 4 فرمانده چه کسی بود؟ خودت بودی! سال 65 شما فرمانده بودی. اگر واقعا دلت برای این مردم می‌سوزد، سه چهار تا سؤال من را جواب بده! یک: کدام عید به جای کیش پا شدی رفتی جبهه‌ها؟ این همه مردم رفتند سرزدند. چطور این مردم می‌روند به محل شهادت رفقایشان سرمی‌زنند؟ چطور این پدر و مادرها می‌روند به محل شهادت فرزندانشان سر می‌زنند؟» او که گویا از مسأله «جت‌اسکی» دل خوشی ندارد، در مورد هاشمی هم این مسأله را بیان می‌کند: «چطور این خواهر و برادرها می‌روند به محل شهادت عزیزانشان سر می‌زنند؟ شما می‌روی جت‌اسکی!؟»

همیشه پای هاشمی در میان است

او خطاب به «هاشمی رفسنجانی» گفته است: «ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ سال‌ها دعوای ما با آقای هاشمی این بود که مقام‌ معظم‌ رهبری (حفظه‌الله تعالی) روی پایگاه زهدی که اسلام از مسئولان نظام اسلامی می‌خواهد، دارند زندگی می‌کنند؛ تو چرا یاد نمی‌گیری؟ تو که داری، چطور حالا یاد ندارها افتادی؟ از محاکمه مهدی؟ اتهاماتی که به ایشان (مهدی هاشمی) وارد است، برخی‌اش مرتبط به همین تحریم است. بعد وقتی ایشان به این ارتشای به این بزرگی مشغول بود، شما دلت برای مردم نمی‌سوخت!؟»

این قسمت از سخنان «حدادیان» اشاره‌ای است به صحبت‌های هاشمی رفسنجانی که گفته بود: «تعدادی هستند که تحریم‌ها در زندگی‌شان تأثیر مستقیمی ندارد، اما طبقه مزدبگیر جامعه که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، تحریم‌ها دارد استخوانشان را می‌پوساند. تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده. چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست. بسیاری از کارهای مهم ما خوابیده و بسیاری برنامه‌های مصوب داریم که به‌دلیل تحریم‌ها انجام نمی‌شود».

«حدادیان» در ادامه به ماجرای دستگیری «فائزه هاشمی» در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 نیز اشاره کرد و گفت: «واقعا در جریان فتنه دخترشان را همین‌جا (سپاه غرب تهران) آوردند. رسماً دستگیر شد. رسماً علیه نظام داشت تظاهرات می‌کرد. داشت حرف می‌زد و سخنرانی می‌کرد. کلیپ‌هایش هم هست. همان شب به وساطت شما آزادش کردند. چرا نگذاشتید در بازداشت بماند؟»

او سپس نقل‌قولی از آیت‌الله هاشمی شاهرودی آورد و مدعی شد: «بنده از شخص آقای شاهرودی شنیدم که ما خواهش کردیم بگذارید ما اعمال قانون کنیم. ایشان (آقای هاشمی‌ رفسنجانی) وساطت کردند و ما به احترام ایشان قبول کردیم. اگر قرار باشد روزی مردم با آقای هاشمی حرف بزنند، این مردم در سینه‌هایشان خیلی حرف هست».

او افزود: «این دیگر خیلی آدم را می‌سوزاند که کسی که در دهه 70 این همه آدم را به اسم خصوصی‌سازی آواره و بدبخت کرد و عده‌ای در تعدیل نیروها بیچاره شدند، آن روز دلش برای کارگران کارخانه‌ها نسوخت؟! روزهای عزا را در خاطراتش بخوانید و ببینید کجا می‌رود؟ خودت بخوان ببین در خاطراتت نوشتی کجا بودی؟ روز تاسوعا را کجا رفتی؟»

این مداح با مخاطب قراردادن هاشمی‌ رفسنجانی گفت: «همین یک سؤال من را پاسخ بده که شما (هاشمی‌ رفسنجانی) کدام دفعه یک سر به مناطق جنگی زدی؟ وقتی این همه آدم رفتند شلمچه و دوکوهه و فکه تو که فرمانده جنگ بودی، بلند شدی و رفتی کیش؟! بعد می‌گویند تشییع جنازه را مصادره کردند».

احمدی‌نژاد هم بی‌نصیب نماند

او که به همراه دیگر همفکرانش، نقش زیادی در انتخابات 1384 به نفع «احمدی‌نژاد» ایفا کرد، در ادامه سخنانش به مراسم تشییع شهدا نیز اشاره کرد و گفت: «بنده هم موافق نیستم که یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی که جایش نبوده است. آنجا جای نوحه‌خوان‌ها بوده است». اشاره «حدادیان» به «محمود احمدی‌نژاد» است که در جریان تشییع شهدا، به جایگاه سخنرانی رفت و پشت سر سخنران مراسم یعنی «محسن رضایی»، ایستاده بود. «احمدی‌نژاد» در طول این مدت، مشغول دست تکان‌دادن و احوال‌پرسی از راه دور با برخی افراد در داخل جمعیت بود.

او که این روزها به منتقد احمدی‌نژاد تبدیل شده، به ماجرای خانه‌نشینی 11 روزه او هم اشاره‌ای کرد و گفت: «این را هم بگویم که همین آقای هاشمی یک بار هم از نظام قهر نکرده است. آن آقا 11 روز رفت نشست در خانه! این آقای موسوی که الان در حصر هست، یک بار می‌خواست قهر بکند امام یک تشری زد که همه‌چیز جمع شد. حالا بعضی‌ها دنبال اینند که مهره قبلی را دوباره زنده کنند. این نظام این‌قدر ریشه دارد و رشد کرده است که کسانی که هشت سال رئیس‌جمهور بودند، دیگر جایی برای آمدن ندارند. یک عده هم دنبال پستشان هستند، فکر نکنید دنبال ساده‌زیستی آن آقا هستند. او نشان داد چطور در مقابل ولایت می‌ایستد. حواستان باشد کلاهتان را نبرند».

«حدادیان» در ادامه سخنانش، «صادق زیباکلام» را بی‌نصیب از دعایش نگذاشت و گفت: «من برای اولین‌بار این آقای زیباکلام را دعا کنم. این‌بار 50 درصد انصاف به خرج داد و گفت آقای هاشمی 50 درصد عوض شده‌اید! 50 درصد خیلی است که آن کسی که مرید شماست بگوید خیلی مهم است. من به صداوسیما عرض می‌کنم سخنرانی‌های دهه 60 و 70 آقای هاشمی را از آرشیو بیرون بیاورید. این حرف‌هایی که الان می‌زند خیلی متناقض با آن وقت‌هاست. این حرف‌هایی که آقای هاشمی درباره امام می‌زند با آن وقت‌ها خیلی متناقض است. همین‌ها را اگر از تلویزیون هم نمی‌توانید پخش کنید، یک نسخه به خودش بدهید تا ببیند چقدر تغییر کرده است. متأسفانه نسل جدید آن حرف‌ها را نشنیده است».

این سخنان، دومین حمله به دولت و حامی آن یعنی «هاشمی رفسنجانی» در هفته اخیر است. پیش از این، مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس که روز سه‌شنبه برگزار شد، به محفلی ضددولتی تبدیل شده بود. در این مراسم، «محمود کریمی» مداح پرحاشیه تهران، توهین‌هایی را نسبت به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «علی لاریجانی» رئیس مجلس روا داشت.

او در قسمتی از سخنانش، خطاب به روحانی گفته بود «اگر عرضه نداری برو کنار». کریمی همچنین به موضوع دیدار هیأت پارلمان اروپایی با رئیس مجلس نیز اشاره کرده و گفته بود: «مسئولی که در جمهوری اسلامی به‌خاطر پزدادن مقابل یک دیپلمات، با‌ هزار قلم آرایش و سرِ باز (بی‌حجاب) و فقط یک کلاه نمادین بر روی سر می‌روی و با او حال ‌و احوال و مذاکره می‌کنی، خاک بر سرت».

قصه‌ای که تازه نیست

این اولین‌بار نیست که مجلس‌های معنوی تبدیل به میتینگ سیاسی می‌شود. این استفاده‌ها تاریخی طولانی دارد؛ لااقل از دوران اصلاحات علنی‌تر از همیشه و با دستانی بازتر از گذشته اقدام می‌کردند. آستانه انتخابات دوم خرداد 1376، مجالس یکی از مشهورترین مداحان تهران، یعنی «منصور ارضی» تبدیل به محفلی برای تبلیغات نامزد جناح راست شده بود. هرچند او این روزها را در سکوت می‌گذراند و تنها به مداحی در مسجد «ارک» مشغول است، اما در چندین نوبت دیگر، اظهاراتی علیه «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران، «هاشمی‌رفسنجانی» و «اسفندیار رحیم‌مشایی» بیان کرده بود. این در حالی است که در دولت اول «محمود احمدی‌نژاد»، «حاج منصور» در چند سفر استانی با اعضای هیأت دولت نهم همراه شده بود.

اما استفاده انتخاباتی و سیاسی از مجالس روضه، تنها به «حاج منصور»، خلاصه نمی‌شود. مداحانی هم در جریان انتخابات 1388 در صف هواداران «محمود احمدی‌نژاد» قرار داشتند که این روزها علیه او موضع‌گیری می‌کنند. «محمود کریمی» از جمله آنها بود که در تجمع هوادارن احمدی‌نژاد پیش از انتخابات 88 حاضر می‌شد.

«سعید حدادیان» نیز دیگر مداحی بود که همراه «احمدی‌نژاد» بود و در جشن پیروزی احمدی‌نژاد در 24 خرداد 1388 در میدان ولیعصر(عج) تهران پشت سر «احمدی‌نژاد» ایستاد. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 هم، برخی مداحان در صف حامیان «سعید جلیلی» قرار گرفتند و مداحی مشهوری هم در دوران انتخابات منتشر شد که شعری در مدح «سعید جلیلی» می‌خواندند و حاضران با آن همراهی می‌کردند.

روزنامه قانون نیز در بخشی از گزارش خود در این رابطه آورده است: هرچند با نزدیک شدن به فضای انتخابات انتظار شنیدن اظهارنظرهای سیاسی چالش‌برانگیز دور از انتظار نیست، اما سخنان روز پنجشنبه سعید حدادیان مداح هوادار احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور کشورمان حیرت‌آور است. نکته تأمل‌برانگیز این ماجرا اینجاست که مدعی‌العموم در این قبیل قضایا که توهین آشکار به مقامات رسمی کشور محسوب می‌شود، از در تحمل و مدارا وارد می‌شود.

این روزنامه سپس با انتشار قسمت‌هایی از صحبت‌های توهین‌آمیز این مداح مشهور، در پایان نوشت: این سخنان حدادیان جدید نیست و در آینده نیز به حتم ادامه خواهد یافت ولی نکته‌ای که هست، سکوت در برابر این اظهارات است. سخنانی که اگر رسانه‌ها که وظیفه نقد را در جامعه بر عهده دارند به هر ترتیبی این‌گونه ادعا‌ها را نسبت به مقامات کشور مطرح کنند، با آنها برخوردهای سنگینی خواهد شد ولی در سال‌های گذشته شاهد توهین و تهمت‌های فراوانی از جانب عده‌ای که خود را مداح اهل‌البیت می‌خوانند، بودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۳
علیرضا
|
Netherlands
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
10
162
اینان آزادند هرچه می خواهند با تاریخ اسلام انجام دهند و هر حرف نادرستی را بگویند.. آرزوی رفتن به کربلا و روضه خوانی در آنجا را دارند اما منطق امامت و اسلام را کاری ندارند .شهید مطهری در حماسه حسینی در رابطه با اینان که اشک را مقدس تر از حقیقت می دانند هشدار داده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
با درست يا غلط بودن حرفش كاري ندارم امايكي به من بگه كجاي حرف توهين بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
12
163
عجب دوره ای شده. تا وقتی احمدی نژاد بود دور دور آنها بود حالا که روحانی آمده بازم دور دور آنهاست پس ...قانون چی میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
5
83
این دو مداح لطفا بگویند کجا ها ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
8
133
چند روز پیش خانمی بخاطر توهین به مجلس به 12 سال زندان محکوم شد ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
78
اتفاقا موضع امثال اينا عليه هر كسي بهترين دليل براي افزايش محبوبيت و يا راي فرد مي شه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
12
134
آقای حدادیان شما بااین همه کمالات بیا رئیس جمهور شو بابا همه چی حله
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
بروادب بیاموز ای که خود راالگو میدانی
علي
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
9
202
سلام.آقاي حداديان لطفا از ثروت خودت،ماشينت،خانه ات و.....كه از روضه خواني به دست آورده اي هم مي گفتي.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
9
181
سال ها پیش به بعضی از دوستان عرض کردم " مداحان " در آینده نزدیک ضرباتی به اسلام و انقلاب میزنند که از دست آمریکا و اسرائیل ساخته نیست . وقتی عملی با دستمزد و دریافت پول سرو کار داشته باشه عاقبتش معلومه .
نقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
103
24
آن زمانی که همین مداحان به رییس جمهور قبلی توهین می کردن خوشتان می آمد هر روز تیتر می زدید ولی چرا الان ناراحتید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
توهین همیشه بد و ناپسند بوده
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
توهین میکردن؟مگه میشه مگه داریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
3
با با عجب...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
3
84
کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!
سایت آفتاب از اینکه از زبان آقای حدادیان حقایق تلخی را بیان کردید صمیمانه متشکرم. مدت ها بود می خواستم راجع به آقای ...مطالبی را بگوییم که هیچ سایتی نظراتم را پخش نکرد. خواهش می کنم شما منعکس کنید.
اما آقای حدادیان ایام فاطمیه سال 88 میدان ولی عصر یادت هست. یادت هست مراسم عزای بانوی دو عالم (س) را به میتینگ تبلیغاتی احمدی نژاد تبدیل کردی... حالا منتقد شدی؟! کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
9
چرا همه نظرات را چاپ نمیکنید نکنه شما هم محافظه کاری را ترجیح میدهید . باید برای جلوگیری از این نوع ذریده گویی ها کارزار ملی راه انداخت تاکی مماشات
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
94
12
مگه دروغ گفته؟ اینها که همش راسته. چرا اسمش توهین گذاشتین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
5
34
من از همه آزادی خواهان علمی دانشگاه وحوزه میخواهم در این برهه حساس که میرود تا همه مجاهدان راه خدا وراه مردم مورد ترور شخصیت حقیقی ومورد زهر تهمت از خدا بی خبران واقع شود به پا خیزند ودر مقابل کسانی که میخواهند انقلاب را ازمسیرش عوض نمایندوخط امام ومردم را پایمال نمایند بایستندواز کرامت انسانهای بزرگ همچون ایت الله هاشمی رفسنجانی دفاع نمایند...
واز مردم ایران میخوام در انتخابات اینده با چشمان باز مثل 24 خرداد92 به کسانی رای بدهند که رای مردم را قبول دارند...ولذا همه به نیروهای مردمی را ی بدهند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
3
13
اقای حدادیان کدوم مردومو میگی اگه راست میگن بیاین یک انتخابات یا یک نظر سنجی قرار دهن ببینن محبوبیت شما در بین مردم بیشتره یا اقای هاشمی برای یکبار هم شده امتحان کنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
13
اکنون که آقایان مداحان پای به عرصه سیاست گذارده اند پیشنهاد اینجانب این است که در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده تا ملت را هم از آوای دلنشین خود محظوظ کنند وهم از سیاستهای بی بدیل خود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
1
10
وقتی جامعه را با سیاست های پوپوليستی اداره می کنید، باید انتظار داشت که افرادی که متاسفانه حتی اصول صحبت کردن عادی را بلد نیستند اجازه اظهار نظر در مورد مسائل مختلف را به خود می دهند و مخاطب هم دارند.از ماست که به بر ماست.
حامد قزوینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
1
12
خیلی جالب هستند!!!!!!!!!!

همش دم از اهل بیتی بودن میزنن ولی دریغ از مرام اهل بیتی!!!!!!!
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
12
متاسفانه فعلا مدعی العموم این توهین ها را نمیشنوددر این ماه مبارک دعا کنیم که ایشان گوش اش شنواتر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
13
متاسفانه سالهای اخیر شعائر مناسک و مراسم ها ی مذهبی در ایران دستخوش تغییراتی گردیده است
دستخوش تغییراتی که در ان معنویت موجود در مراسم ها از میان رفته یا کمرنگ شده و تتدیل شده به دکانهایی (بقول معروف ) که افرادی که خود را صاحب آن قلمداد می کنند سعی دارند که محصولات خود را در ان به فروش رسانند
محصولاتی که با سلیقه خود با فکر خود با اندیشه خود هر جور که بخواهند طراحی می کنند و در معرض فروش و دیدگان مردم قرار میدهند
ظهور برخی مداحانی که سوادی ندارند (البته سواد خواندن و نوشتن دارند و شاید حتی لیسانس هم داشته باشند اما نه از این حنس سواد ، بلکه سوادی از جنس معنویت ، سوادی از جنس خضوع و خشوع ، سوادی از جنس اخلاقیات )در این مراسم ها و مناسبتها که باعث شده بوی معنویت در این مراسم کمرنگ یا از بین برود

متاسفانه سردمداران و روحانیون و انهایی که خود را الگوی دینی قرار میدهند در خصوص این گونه موارد اعتراض یا صحبتی نکرده اند و اگر هم سخنانی ایراد کرده اند در حد گذرا بوده است
اینها دلواپس اینگونه مسائل نیوده و نیستند و نخواهند بود اگرم بوده در حد گذرا بوده است
اینها انطور که در زمینه حجاب مسائل سیاسی و مسائل متفرقه سخنان مفصلی ایراد می کنند اگر در این زمینه هم ایراد می کردند اینگونه و تا به امروز اینگونه مداحان نمی توانستند جولان دهند و مانور دهند
اینگونه مداحان در این سالها در مراسم های مختلف یجای ذکر و مکارم اهل بیت ، جهت منافع شخصی خود و مسائل سیاسی ، به ایراد سخنانی پرداختند و می کنند که بوی معنویتی در ان نیست که نمونه آنرا در تشییع پیکر شهدای گرانقدر مشاهده نمودیم
برخی از ینها در این سالها با خواندن توحه هایی به سبک غربی ، دین اسلام را مورد هجمه قرار دادند
یکی از اینها که با زنان در حال مراوده و عیش و نوش هست سبکی را در مراسم خود ایجاد کرده و ترویج می دهد که واقعا متاسفانه انسان شرم میکند که بگوید واقعا این مراسم اهل بیت است ؟؟؟!!!
روایتهای مختلفی است که گریه بر مصائب اهل بیت ثواب دارد اما این گریه از جنس گریه ظاهر نیست مراد از گریه تفکر و تامل یر زندگی و مصائب اهل بیت است که ادمی را به فکر وادارد که چگونه اهل بیت و ائمه (ع) خون دلها خوردند شکنجه ها دیدند زجره و ازار و اذیت ها کشیدند تا این دین اسلام را اینگونه سرپا و استوار نگهدارند
ان وقت امروزه اینگوه مداحان می ایند در این گونه مراسم و مجالسها واقعا ادمی شرمش میاید بگوید بجای گریه، به اصطلاح عربده می کشند ؛ لخت می کنند ،غل و زنجیر به گردن خود آویزان می کنند ، خود را سگ اهل بیت معرفی میکنند و میگویند که مردم هم اینگونه باشند ، خود را مجروح می کنند ، و دیگر کارها ....
با این حال بدا به حال ما
بدا بحال ما که اینگونه اجازه اده ایم تا این مداحان و سخنرانان خود را مبلغ ، مروج دین اسلام بدانند
و بدا به حال ماها که متاسفانه تا کنون هیچ عکس العملی در رابطه با این رفتار و منش اقایان صورت نگرفته است
فریاد وا اسلاما سرنداده اند ، فریاد ما اجازه نمی دهیم سرنداده اند ، فریاد دلواپسیم را سرنداده اند
اینگونه است که بیگانگان از این مراسم ها سوءاستفاده نموده و این را به کل دین اسلام نسبت میدهتد که دین اسلام و پیروانش اینگونه اند !!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
4
6
کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
7
17
انشاءا. . . خداوند عزت و آقایی بزرگان دین و انقلاب اسلامی ایران از جمله آیت الله بزرگوار جناب آقای هاشمی رفسنجانی و جناب آقای دکتر روحانی را هر روز بیشتر از پیش و افزون تر از قبل نماید. الهی آمین
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
4
20
پشتم گــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرمــــــــــــــــــــه
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
3
21
نوحه خوانی علمی جدید است که در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است و کسانی که به این علم برتر از کیمیا دست پیدا کنند دنیا به کامشان می گردد . اینها حتی دیگر روحانیت متعهد را نیز قبول ندارند خودشان را بالاتر از همه علما و حکما می دانند و خدا می داند چه ضربه مهلکی از طریق این قشر به دین وارد خواهد گردید خدا اخر وعاقبت ما را به خیر بگرداند انشااله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
3
8
ایشان متاسفانه عادت دارد مگر همین جناب احمدی نژاد را با چه کلماتی مورد لطف قرار دادند از این طرز حرف زدن واقعا متاسفم
omid
|
Armenia
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
5
25
مداحانی چون حدادیان و کریمی که از طرف گروهی خاص هدایت می شوند والان دلسوز ملت و مدافع حقوق بشر شدنده اند چرا از پول های میلیونی که در محرم برای هرشب مداحی (ب نام حسین (ع)میگیرند )حرفی نمیزنند.دلواپسان ملت!!!!!!!... آقایان دلواپس فک می کنید ملت هوش و گوش ندارند که رفتین روی منبر
بابک
|
United States of America
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
4
24
حدادیان راست میگه.واسه هر مجلسش پول میلیونی میگیره ولی کارگر جماعت واسه نون خالیش کار پیدا نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
7
10
بهترين دولت دولت روحاني است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
19
8
آفرین به سعید حدادیان عالییییییییییی گفتی حقشون همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
4
12
آقای حدادیان تخصصی غیر از روضه خونی هم داره عایا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
4
10
حدادیان کیه؟؟!!
بابا چرا بیخود اینارو گنده میکنید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
4
11
آقای حدادیان دیگه حناتون رنگی نداره دست همتون رو مردم خوندن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
2
7
کشوری که نخبگان علمی والمپیادی آن دسته دسته به اروپا و آمریکا مهاجرت می کنند و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
14
4
اقای حدادیان توهینی به کسی نکردندایشان حرف حق راگفتن.ایشون هم جزمردم این کشورندوحق دارندکه ازئیس جمهورانتقادکنند
تاکی باید درمقابل این مسئولین سکوت کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
12
جناب آقای حدادیان میشود بفرمائید هزینه یک شب مداحی شما چقدر است ؟ ... در ثانی شما به فردی توهین میکنید که امام در مورد ایشان فرمودند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است ...
فامیل دور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
4
محض اطلاع دوستان عرض کنم هیچوقت اینها از احمدی نژاد انتقاد نکردند بلکه از مشائی انتقاد کردند. اصلا احمدی را اینها روی کار آوردند.
فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
2
توهین خیلی مذموم است.
ولی من غیر از واقعیت چیزی در این متن ندیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
ماجرا اینجاست که مدعی‌العموم در این قبیل قضایا که توهین آشکار به مقامات رسمی کشور محسوب می‌شود، از در تحمل و مدارا وارد می‌شود!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
واقعا خسته نباشید
بابا
همتون سرکارید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین