کد خبر: ۳۰۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

برنده گران‌ترین جایزه کتاب ادبی معرفی شد

«جیم کریس» انگلیسی با شکست دادن نویسندگان مطرحی همچون برنده بوکر سال 2014 موفق شد جایزه 100 هزار یورویی «ایمپک دوبلین» را از آن خود کند.
آفتاب‌‌نیوز :
گران‌ترین جایزه کتاب ادبی جهان که شامل مبلغی 100 هزار یورویی می‌شود به جیم کریس رمان‌نویس نام‌آشنای انگلیسی تعلق گرفت.

کریس پس از شنیدن خبر برنده شدنش گفت که این مبلغ را برای برگزاری مراسم عروسی دخترش خرج خواهد کرد. وی که پیش‌تر برنده جایزه «جیمز تیت بلک» و نامزد نهایی جایزه بوکر شده، نویسندگان صاحب‌نامی چون «ریچارد فلاناگان» برنده بوکر 2014، «چیماماندا نگوزی آدیچی» رما‌نویس برنده جایزه ادبیات داستانی زنان «بیلیز» و «کالوم مک‌کن» برنده جایزه ملی کتاب ایرلند را برای به دست آوردن «ایمپک» پشت سر گذاشت.

به گزارش آیریش ایندیپندنت، کریس برای نگارش رمان «هنگام درو» که در یک روستای دورافتاده انگلیسی روایت می‌شود، این جایزه را کسب کرد.

جایزه بین‌المللی «ایمپک دوبلین» گران‌ترین جایزه کتاب ادبی دنیا محسوب می‌شود که به یک اثر ادبیات‌ داستانی تعلق می‌گیرد. از دیگر مشخصه‌های این جایزه این است که فهرست اولیه نامزدهای آن به انتخاب کتابخانه‌های سراسر دنیا مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، جایزه «ایمپک» به کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده و در فاصله زمانی یک‌ سال اخیر منتشر شده باشند، تعلق می‌گیرد. از سال 1996 شورای شهر دوبلین ایرلند با همکاری دولت دوبلین و کمپانی ایمپک برگزارکنندگان این جایزه ادبی هستند. جایزه بین‌المللی «ایمپک دوبلین» که ارزش نقدی آن بالغ بر 100 هزار یورو است، یکی از گران‌ترین جایزه‌های ادبی دنیا محسوب می‌شود. این جایزه در دوره‌ قبلی به «صدای افتادن اشیا» نوشته «خوان گابریل واسکز»، نویسنده کلمبیایی، تعلق گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین