کد خبر: ۳۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

عرضه گازوئیل بر اساس مسافت، از فردا

وی گفت: تا اطمینان کامل از بازخورد داده های شبکه جایگاهی شرکت پخش و آزمایش کاملی از اجرا که مورد تایید کارگروه باشد جدول قبلی سهمیه ها پابرجا خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح توزیع سوخت گازوئیل براساس پیمایش ناوگان عمومی از اول تیر در جایگاه های سوخت سراسر کشور آزمایشی اجرا می شود.

شهرام آدم نژاد افزود: پس از مشخص شدن جدول سهمیه بندی جدید بر مبنای گروه های مختلف ناوگان که براساس ظرفیت بار و مسافر تهیه و تدوین شده است، از فردا (اول تیر) اطلاعات تبادلی پیمایش بین سازمان راهداری و شرکت پخش فراورده های نفتی به تمامی جایگاه های سوخت ارسال می شود.

وی گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در جایگاه های سوخت باتوجه به کارت هوشمند از وضع سهمیه سوخت خود آگاه می شوند.

آدم نژاد با اشاره به اینکه این طرح نیاز به آزمون و کاهش ریسک اجرا دارد، افزود: در طرح های قبلی برای برخط بودن جایگاه های سوخت نیازی نبود درحالیکه در این طرح برخط بودن جایگاه ها از ضرورت های اجرایی طرح است.

وی گفت: این طرح به طور همزمان در تمامی جایگاه های سوخت اجرا خواهد شد.

آدم نژاد افزود: برخی از جایگاه های سوخت کشور برخط نیست که شرکت پخش درحال برخط کردن این جایگاه هاست تا رانندگان بتوانند به طور لحظه ای و آنلاین از سهمیه های خود آگاه شوند.

وی گفت : تا اطمینان کامل از بازخورد داده های شبکه جایگاهی شرکت پخش و آزمایش کاملی از اجرا که مورد تایید کارگروه باشد جدول قبلی سهمیه ها پابرجا خواهد بود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این طرح براساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر تخصیص سوخت براساس پیمایش به ناوگان دیزلی کشور از فردا آغاز خواهد شد.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی کشور با بیان اینکه 400 هزار کامیون ، 20 هزار اتوبوس و 36 هزار مینی بوس بین شهری وجود دارد ، تاکید کرد : عملکردها بر اساس پیمایش ثبت می شود و این پیمایش ملاک ارائه سوخت خواهد شد.

آدم نژاد گفت:‌ مرحله دوم طرح از اول مهر 95 آغاز می شود و میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون شهری و برون شهری و تردد بر اساس سامانه موقعیت یاب جغرافیایی (جی پی اس) محاسبه و سوخت ارائه می شود.

آدم نژاد گفت: اطلاعات همه ناوگان اعم از کامیون‌، اتوبوس و مینی بوس در سامانه متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ؛ ثبت  و پس از پایش و راستی آزمایی با توجه به مدارک و اطلاعات ، بارنامه ، پلاک خودرو و صورت وضعیت ؛ این داده ها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تخصیص سوخت اعلام می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه سوخت ، ‌جلوگیری از قاچاق سوخت و نظم بیشتر حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

آدم نژاد گفت: ‌این طرح بر اساس مصوبه هیات وزیران و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین