کد خبر: ۳۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

افزایش17روزه ایام هوای سالم نسبت به سال93

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران گفت: وضعیت هوا در آبان سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه طی دوسال گذشته به علت بیشتربودن تعداد روزهای سالم و کمتربودن تعداد روزهایی که هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته در شرایط مطلوب تری بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : وحیدحسینی در گفت و گو با تهران سما با اشاره به شاخص کیفیت هوای شهر تهران طی آبان ماه سال 94 و مقایسه با مدت مشابه سال های 92و 93 اظهار کرد: وضعیت پاک در هیچ یک از روزهای آبان ماه سال 92 رخ نداده است. این درحالی است که 3 روز طی آبان ماه سال گذشته و 2 روز در آبان ماه سال جاری هوا در وضعیت پاک قرار داشته است.

وی در ادامه افزود: طی آبان ماه سال های 92 الی 94، به ترتیب شاخص کیفیت هوای شهر 17، 14و19 روز در وضعیت سالم قرارداشته است. به عبارتی طی آبان ماه سال های 92 و 93 هوا13 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرارداشته که این شرایط طی آبان ماه سال جاری به 9 روز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران گفت: وضعیت پاک در آبان ماه سال جاری طی روزهای بیستم و بیست و یکم ماه رخ داده که بارش متناوب باران دراین دوروز باعث زدودن آلاینده ها و تلطیف هوا شده بوده است.

حسینی به وضعیت پاک در 12 روز طی هشت ماهه ابتدایی سال های 93 و 94 اشاره و خاطرنشان کرد: این شرایط طی مدت مشابه در سال 92 تنها در 2 روز مشاهده شده و طی هشت ماهه منتهی به آبان سال های 92، 93 و 94 به ترتیب 153،169 و 180 روز در وضعیت سالم بوده است.

وی همچنین گفت: شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه طی هشت ماه نخست سال های 92 و 93 به ترتیب در 89 و 63 روز مشاهده شده که این وضعیت به 51 روز طی مدت مشابه در سال جاری رسیده است. همچنین وضعیت هوای تهران 2 روزطی هشت ماهه ابتدایی سه سال مورد مطالعه در شرایط ناسالم قرار داشته و یک روز در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه بوده که این شرایط طی مدت مشابه در دوسال گذشته مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران، شاخص کیفیت هوای شهر را در هشت ماهه نخست سال جاری به علت تعداد کمتر روزهای فراتر از حدمجاز در وضعیت مطلوب تری نسبت به مدت مشابه در دوسال گذشته دانست و تصریح کرد: در این بازه زمانی آلاینده مسئول طی هرسه سال به شکل عمومی آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین