کد خبر: ۳۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

یخ بازار مسکن آب می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یخ بازار مسکن به تدریج آب خواهد شد، گفت: 15 هزار راهدار در سراسر کشور در بیش از 600 راهدارخانه فعال هستند.
آفتاب‌‌نیوز :  عباس آخوندی در حاشیه بازدید از راهدارخانه‌های شرق استان تهران ضمن تقدیر از راهدارانی که در این سرما، طوفان، کولاک و باران در جاده‌ها حضور دارند، به وضع راه‌های کشور اشاره کرد.

وی اظهار کرد: حدود 217 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که راهداران این جاده‌ها را پوشش می‌دهند و حدود 75 درصد ترافیک ایران در بیش از 34 هزار کیلومتر از بزرگراه‌ها، آزادراه‌‌ها و راه‌های اصلی صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راهداران در سرمای دو هفته پیش نیز تلاش طاقت‌فرسایی انجام دادند، افزود: هزینه راهداری بسیار مهم است چون اگر بخواهیم راه استانداردی داشته باشیم، باید حدود 80 هزار میلیارد ریال هزینه کنیم، اما بودجه ما بسیار کمتر از این است.

آخوندی ادامه داد: اما امسال با توجه به تنگناهای مالی حدود 30 درصد بودجه را به سازمان راهداری اختصاص دادیم و این سازمان با 2 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه توانسته راهداری بسیار خوبی را اداره کند.

وی افزود: در هشت ماه سال جاری، 3.8 میلیون تن آسفالت در جاده‌ها ریخته شده است و امیدواریم در سه ماه باقی‌مانده رکورد سال گذشته را بشکنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نکته قابل توجه در سال 94 که با سازمان مدیریت بحران نیز در این زمینه مکاتبه شده، موضوع بهسازی پل‌هاست، چون مناطق ایران کوهستانی است و رودخانه‌های بسیار زیادی راه‌ها را قطع می‌کنند و به همین دلیل پل‌ عابر پیاده بسیار مهم است.

آخوندی تصریح کرد: متأسفانه بعضی آبراه‌ها و مسیل‌های رودخانه‌ای وضع مناسبی ندارند و به سازمان مدیریت کشور درخواست کردیم تا برنامه منظمی را برای ساماندهی، تعمیر و بهسازی پل‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: حدود یک‌هزار و 533 اکیپ راهداری در کشور فعال هستند که 9 هزار و 400 خودرو در اختیار این اکیپ‌ها قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین 15 هزار راهدار در سراسر ایران در بیش از 600 راهدارخانه فعال هستند و در سرما در جاده‌ها فعالیت می‌کنند تا جاده‌های ایمنی داشته باشیم.

آخوندی در خصوص طرح مسکن اقساطی انبوه‌سازان اظهار کرد: این مورد انجام می‌شود اما اتفاق مثبتی که رخ داد، بحث ارتقای سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز ممتاز بود که با مصوبه شورای اقتصاد از 35 میلیون تومان به 60 میلیون تومان افزایش یافت و از روز یکم دی‌ماه قابل اعمال است.

وی در خصوص اعمال این مصوبه و تأثیر آن در رونق مسکن گفت: هر کدام به نحوی تأثیرگذار هستند؛ این افزایش تقریباً دو برابری به خصوص در شهرهای متوسط تأثیرات بیشتری خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعاً با این 60 میلیون تومان تمام مشکلات رکود مسکن برطرف نخواهد شد؛ اما در حدی که بازار مسکن را به تدریج فعال کند، مثبت خواهد بود.

آخوندی افزود: معاملات بازار مسکن در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه رشد خوبی داشت و همچنین در آذرماه نسبت به آبان‌ماه با وجود اینکه این ماه‌های توقف معاملات است، وضع بهتر بود و همچنین نسبت به سال گذشته نیز رشد بالاتری داشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با وجود اتفاقاتی که در صندوق پس‌انداز مسکن و صندوق پس‌انداز ممتاز افتاد، به تدریج یخ بازار مسکن آب خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین